Iranian Agriculture News Agency

محققان به عنوان مغز متفکر بخش کشاورزی هستند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: محققان به عنوان مغز متفکر بخش کشاورزی هستند .

محققان به عنوان مغز متفکر بخش کشاورزی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اولین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی استان در سال 1399 با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان، علیرضا توسلی معاون پژوهشی و روءسای بخشهای تحقیقاتی مرکز و معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

 فیروز باقرزاده در این جلسه با بیان اینکه در بخش کشاورزی جلسه ای وزین تر از جلسه شورای تحقیقات کشاورزی نداریم و مطالب ارائه شده نغز و خیلی قابل استفاده بود گفت: انتظاری غیر از این هم نمی رود چرا که محققان به عنوان مغز متفکر بخش کشاورزی هستند که باید خروجی آنها تحقیقات و اقدامات علمی آنها در مزرعه عینیت پیدا کند.

وی ادامه داد: هر اتفاقی که در کشور و استان می افتد همه نگاهها متوجه بخش کشاورزی می شود در حالی که باید ریشه یابی نمود وقتی تغیر کاربردی روی می دهد علت آن مسائل اقتصادی است نه مشکلات کشاورزی و ما نیاز داریم به صورت فنی وارد مسائل شویم چرا که با امنیت غذایی سر و کار داریم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به بیماری کرونا بیان نمود: در 4 ماه اخیر بیماری کرونا چیزهای زیادی را به دنیا و کشور ما ثابت کرد و نشان داد که چه چیزهایی اتفاق افتاده و خواهد افتاد بنابراین ما باید با کمک معاونت های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت ترویج که نقش مهم هماهنگی را دارد دست به دست هم داده و این نظارت الکترونیکی که در نهالستانهای استان صورت گرفته به تمام قسمت ها سوق دهیم.

وی با اشاره به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی از طرف رئیس جمهور که دو ابلاغ عمومی و تخصصی بود بیان نمود: خوشبختانه یک فرد علمی در راس وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و مطمئنا اتفاقات خوبی خواهد افتاد و موثر خواهد بود چرا که ما باور به توانمندیهای مراکز علمی و تحقیقاتی داریم و قطعاً دیدگاه و نگاه علمی وزیر محترم این بستر را مهیاتر خواهد کرد.

 باقرزاده ضمن تاکید بر واگذاری پروژه های تحقیقاتی و  پژوهشی به مرکز تحقیقات به عنوان یکی از بازوهای سازمان که می تواند کشاورزی را به طرف اقتصادی ببرد خاطر نشان ساخت: باید پروژه ها و تحقیقات ما تقاضا محور باشد و ما نباید کلی گویی نماییم بلکه باید  مشکلات را موردی و جزء به جزء حل کنیم و در این راه باید به دلیل کمبود اعتبارات از تشکلهای غیردولتی و نظام صنفی کشاورزی هم کمک بگیریم و تولید کنندگان برتر بیشتر با مراکز علمی و تحقیقاتی آشنا شده باشند.

وی از ترویج به عنوان رابط بخش اجرا با تحقیقات یاد کرد و گفت: مدیریت ترویج باید مشکلات و چالشهای بخش کشاورزی را جمع آوری و جهت رفع آنها به مرکز تحقیقات ارائه کند.

باقرزاده در پایان سخنان خود با درخواست از محققان و پژوهشگران که پروژه ها و فکرهای خود را به رئیس سازمان و معاونین انتقال نمایند اظهار کرد: در جلسات طرحها مطرح می شود، مصوب می شود ولی دیگر پیگیری نمی گردد ضرورت دارد در پیگیری مصوبات جدی تر باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید