Iranian Agriculture News Agency

مردم در حفاظت از اراضی ملی مشارکت کنند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: مردم می‌توانند به‌عنوان همیار طبیعت حافظ اراضی ملی جنگل‌ها، مراتع باشند.

مردم در حفاظت از اراضی ملی مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد راستین بعدازظهر امروز در دیدار با سرهنگ برزگر جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سرخه اظهار کرد: مردم می‌توانند به‌عنوان همیار طبیعت حافظ اراضی ملی جنگل‌ها، مراتع باشند و در ترویج فرهنگ منابع طبیعی نقش مهمی ایفا نمایند.

وی افزود: مدیریت چرا و کنترل دام به‌عنوان اقدام حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع مطرح بوده و یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان جنگل‌ها به شمار می‌رود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با بیان اینکه اجرای پروژه مدیریت چرا دارای اهمیت فراوانی است افزود: حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه آب‌وخاک و فراهم شدن بستری مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

راستین اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل چرا در مراتع ییلاقی از همه دامداران و بهره‌برداران درخواست می‌شود از ورود زودهنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی‌شده در پروانه چرا تمدیدشده یا مندرج در طرح‌ها مرتع‌داری، به این مراتع خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خردادماه امسال برای تمامی نیروهای گشت و مراقبت کلاس‌های آموزشی با عنوان آشنایی با مبانی حقوق، مقررات و قوانین منابع طبیعی برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با بیان اینکه نیمه خرداد تا اواخر مهرماه احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها افزایش می‌یابد و باید مردم مراقب مراتع باشند، گفت: با گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط‌های طبیعی افزایش‌یافته که ضروری است کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان از روشن کردن آتش خودداری کنند.

راستین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی در بحث کشف و ضبط قاچاق چوب و محصولات فرعی گفت: امروز منابع طبیعی به‌عنوان یک ذخیره و یک ثروت عظیم برای کشور جایگاه بسیار مهمی دارد و این هدیه خدادادی متعلق به همه نسل بوده و باید حمایت و حفاظت‌شده و به نسل‌های آینده سپرده شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سرخه نیز گفت: اعتقاد و تلاش نیروی انتظامی حفاظت از منابع خدادادی است و همه شهروندان وظیفه حفاظت و حراست از منابع طبیعی را دارند.

سرهنگ برزگر افزود: نیروی انتظامی همچون گذشته آمادگی دارد تا در کنار عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی، حافظ طبیعت باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید