Iranian Agriculture News Agency

هشت مرکز در کامیاران محصول مازاد کشاورزان را خریداری می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: برای خرید محصولات زراعی مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری (گندم، کلزا و ...) هشت مرکز در نظر گرفته شده است.

هشت مرکز در کامیاران محصول مازاد کشاورزان را خریداری می‌کند

به گزارش خبرنگاران ایانا در استان کردستان، بهرام کوشکی با بیان اینکه کشاورزان کامیارانی در سال زراعی جاری، ۸۲ هکتار زمین زراعی را به کشت کلزا اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۵۰ تُن کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت نخود پاییزه، انتظاری و زودهنگام این شهرستان ۷۰۰ هکتار است که کار برداشت آن نیز آغاز شد، افزود: برای نخود پاییزه در سال جاری پیش‌بینی تولید ۸۴۰ تُن محصول و نخود بهاره نیز پنج هزار و ۵۰۰ تُن برآورد شده ضمن اینکه سطح زیر کشت نخود بهاره در کامیاران ۱۱ هزار هکتار است.

تخریب هفت بنای غیر مجاز در اراضی زراعی کامیاران

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران همچنین از تخریب هفت بنای غیرمجاز در اراضی زارعی این شهرستان خبر داد و گفت: این کار در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام شد.

کوشکی اضافه کرد: این بناها در مسیر جاده روستای بلان پایین دست کانال آب پایاب سد گاوشان و مسیر جاده روستای رمهنگ و توبره ریز به صورت غیرمجاز احداث شده بود که با حکم مقام قضایی تخریب شد.

وی از کشاورزان، باغداران و بهره برداران خواست قبل از تصمیم به ایجاد و ساخت خانه کارگری، فنس کشی و ساخت استخر  و حوضچه‌های آب در زمین‌های زراعی و باغ‌ها، برای دریافت مجوز ساخت به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید