Iranian Agriculture News Agency

۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از پیش‌بینی تولید ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ تا پایان سال‌جاری در استان خبر داد.

۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، به تأثیرگذاری مطلوب بخش کشاورزی در اقتصاد کشور اشاره و اظهار داشت: براساس رشد اقتصادی بانک مرکزی تنها بخشی که اقتصاد ایران را نجات داده، به‌جز «صنعت»، بخش کشاورزی بوده که با 8 دهم درصد رشد، توانسته این جایگاه را در اقتصاد بدون نفت حفظ کند.

وی با بیان اینکه استان کردستان رتبه دوم خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورز در کشور را دارد، افزود: استان کردستان با موفقیت‌های خاص خود به انباری برای غله کشور تبدیل شده و در سال‌جاری نیز تولید بیش از یک‌میلیون تن پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان در سال گذشته با تولید 95 هزار تن گوشت مرغ رتبه نهم کشوری و رتبه نخست شمال غرب کشور را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: این استان سالانه با تولید 47 هزار تن توت فرنگی رتبه نخست و 320 هزار تن محصول سیب زمینی رتبه چهارم کشور را دارد

وی از تولید 2 میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در بخش زراعت، باغبانی، دام و طیور و شیلات در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده این میزان در سال‌جاری به 3.1 میلیون تن برسد.

سپری با اشاره به اینکه کردستان 1.8 دهم مساحت و 7 درصد روان‌آب‌های کشور را دارد، عنوان کرد: استان کردستان با 3 درصد بارندگی کشوری، از ظرفیت آب بسیار بالایی برخودار بوده و امروزه 56 هزار هکتار اراضی تحت آبیاری، زراعت و باغ به آخرین متدهای سیستم آبیاری مجهز است.

وی با عنوان اینکه تداخلاتی میان دولت و اسناد کشاورز وجود دارد، گفت: تاکنون نزدیک به 256 هزار600 هکتار رفع تداخل شده و اسناد در ثبت و اسناد و اداره‌کل منابع طبیعی در حال حل و فصل بوده و با تمام توان این رویه را ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تولید 98 هزار تن گوشت مرغ و 29 هزار و 900 تن گوشت قرمز در سال گذشته در استان خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی شده این میزان ظرفیت تا پایان سال‌جاری به‌ترتیب به 110 هزار تن و 32 هزار تن برسد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید