Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

کشاورزان از تک‌کشتی پرهیز کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشاورزان خواست تا از تک‌کشتی پرهیز کنند.

کشاورزان از تک‌کشتی پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد خطاب به تمام کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان سمنان اظهار داشت: از تک‌کشتی به‌طورجدی پرهیز کنند؛ چراکه این امر یکی از آسیب‌های مهم در بخش کشاورزی است.

وی افزود: اگر کشاورزان بخشی از کشت خود را برای مثال در یک باغ 10 هکتاری به کشت زردآلو، بخشی دیگر را به سیب و گیلاس اختصاص دهند، در زمان بروز و ظهور تگرگ با آسیب و خسارت کمتری مواجه می‌شوند و این نوع کشت به نفع کشاورزان و سودآوری بالا و پایداری را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: علیرغم بارندگی‌های خوب انجام‌شده متأسفانه شاهد خسارت‌های زیادی در بخش کشاورزی استان سمنان نیز به دلیل سرمازدگی و تگرگ بودیم.

میرعماد گفت: از 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان سمنان حدود 61 هزار هکتار از باغات به دلیل سرمای دیررسی که امسال اتفاق افتاد با خسارت مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال 95 سرمای زودرس سبب ایجاد خسارت به برخی محصولات کشاورزی از جمله چغندرقند و محصولات سردرختی شد افزود: سرمای زمستانه در سال بعد از آن سبب وارد آمدن آسیب به تنه درختان میوه و از بین رفتن آن‌ها از جمله انجیر و انار در سمنان، آرادان و مهدی‌شهر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به خسارت‌های ناشی از سرمای دیررس بهاره به برخی محصولات همچون زردآلو و گردو گفت: همین سرمای دیررس بهاره امسال سبب از بین رفتن 80 درصد از محصول زردآلو در استان سمنان شده است و تگرگ امسال سبب از بین رفتن 40 تا 50 درصد از ظرفیت تولید انگور استان به‌ویژه در شهرستان شاهرود شده است.

میرعماد با اشاره به تسهیلات بسیار خوب اختصاص‌یافته از سوی دولت برای جبران خسارت محصولات بخش کشاورزی کشاورزان آسیب‌دیده از سرمازدگی و تگرگ گفت: برای تأمین سوخت کشاورزان نیز اقدامات و هماهنگی‌های بسیار خوبی با شرکت ملی سوخت انجام‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید