Iranian Agriculture News Agency

پنج هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت سیب‌زمینی رفت

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز کشت سیب زمینی بهاره در استان، گفت: ۵ هزار هکتار از اراضی استان به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است.

پنج هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت سیب‌زمینی رفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،محسن مهدوی  اظهار کرد: سال گذشته پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت سیب‌زمینی اختصاص یافت که از این میزان سطح ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی برداشت شد.

وی، با بیان اینکه امسال تاکنون سه هزار هکتار سیب زمینی در استان کشت شده است، افزود: کاشت سیب‌زمینی در استان تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود در این مدت بیش از ۵۰۰ هکتار به سطح زیر کشت این محصول افزوده شود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه بیشتر سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد کیار و کوهرنگ است، تصریح کرد: متوسط عملکرد سیب‌زمینی در هر هکتار ۴۰ تن است.

مهدوی، اگریا، چلنجر، بورن، جیلی و بانبا را از ارقام سیب زمینی کاشته شده در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت خوب سیب زمینی تولید شده در استان از نظر آلودگی و بیماری، مشتریان زیادی برای سیب زمینی بذری تولید شده و جود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید