Iranian Agriculture News Agency

تحقق صددرصدی توسعه کشت گلخانه‌ای در اصفهان

توسعه کشت گلخانه‌ای در استان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارتخانه است

تحقق صددرصدی توسعه کشت گلخانه‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، بررسی آمار و ارقام مربوط به وسعت، تولیدات، فعالیت‌های مربوط به کشت گلخانه‌ای در اصفهان نشان می‌دهد که این بخش نسبت به آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است و با ادامه حمایت‌ها می‌توان شاهد رشد سالانه این صنعت حیاتی در تامین موادغذایی مورد نیاز مردم بود.

بررسی آمار و ارقامی که مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی اصفهان مطرح می‌کند حاکیست که سال‌های ۹۶ تا ۹۸ هر ساله حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد به وسعت گلخانه‌های استان افزوده شده و این آهنگ رشد همچنان ادامه دارد.

احمدرضا رئیس‌زاده ادامه داد: افزایش تنوع محصولات در این سال‌ها از جمله دیگر مباحث با اهمیت بوده، به‌طوری که در طول سال انواع محصولات مانند خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای و همچنین گل در این خطه تولید می‌شود.

وی گفت: توسعه کشت گلخانه ای در استان به عنوان یکی از اصلی ترین سیاست های وزارتخانه است و تحقق آن منوط به ارائه تسهیلات مورد نیاز بانکی و تداوم حمایت‌های مالی از افرادی که قصد تاسیس گلخانه و توسعه این صنعت را دارند، امری ضروی و لازم است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی اصفهان با تاکید بر استمرار آهنگ رشد گلخانه‌ها در استان تصریح کرد: اکنون جایگاه اصفهان از حیث سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان نسبت به سایر استان‌ها رتبه دوم و سوم کشوری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید