Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

طرح یاوران تولید ضریب دانش در بخش کشاورزی را ارتقا می دهد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : طرح یاوران تولید با هدف توانمندسازی بهره‌برداران و افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های کشاورزی اجرا می شود.

طرح یاوران تولید ضریب دانش در بخش کشاورزی را ارتقا می دهد

 فاطمه خمسه در گزارش اختصاصی با خبرنگار ایانا در استان قزوین افزود :  تشکیل کارگروه طرح یاوران تولید در جهاد کشاورزی با هدف توانمندسازی بهره‌برداران در راستای افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی است.

وی افزود : با اجرای طرح یاوران تولید، تحول مثبت در جهت افزایش تولید، ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی ، و بهره وری بالا در سطح مزرعه ایجاد می شود.

 خمسه در ادامه به لزوم ارتباط بیشتر بخش تحقیقات واجرا اشاره کرد و‌گفت : نتایج و اقدامات خوب بخش کشاورزی را زمانی می بینم که رابطه تحقیقات و اجرا با هم بیشتر باشد . 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : باید نتایح تحقیقات را برای زیر  بخش تخصص کشاورزی   تبین گردد تا بهره بردران از این نتایج بهره مند شوند .

خمسه گفت : انتظار داریم که بخش تحقیقات در پیشبرد اهداف توسعه ای بخش بویژه روش های نوین  کشاورزی پیشرو  بوده و با همکاری ترویج  کشاورزی یافته های نوین را به بهره بر داران انتقال دهند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به شرایط موجود و نحوه ارتباط با کشاورزان  اشاره کرد و گفت: با توجه شرایط موجود و ویروس کرونا با استفاده از شیوه های جدید مجازی و فاصله گذاری اجتماعی ارتباط با بهره برداران بخش کشاورزی قطع نشود و دوره های آموزش و ترویجی برگزار شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: طرح یاوران تولید  فرصت مناسبی برای  بهر ه مندی از ظرفیت محققان برای حضور در عرصه های تولید است .

خمسه گفت: اگرانسجام بین قسمت های مختلف بخش کشاورزی بیشتر شود در پیشبرد اهداف  توسعه ای بخش موفق خواهیم بود .دکتر بابک قرالی رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین نیز  در این جلسه گزارشی از  طرح های تحقیقاتی و همچنین شیوه نامه اجرای طرح یاوران تولید ارایه کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید