Iranian Agriculture News Agency

منصور در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

تولید محلول اطفا حریق توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی

رئیس سازان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این محصول که مانند «ژل» است در محوطه‌های اطراف حریق که هنوز آتش به آن‌ها سرایت نکرده، ریخته می‌شود و مانند آتش‌بُر حریق را خاموش و مانع گسترش آن می‌شود.

تولید محلول اطفا حریق توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه کارگاه مدیریت میدانی عملیات اطفای حریق که در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای مدیران کل منابع طبیعی و فرماندهان ۱۱ استانی که بیشترین حریق جنگلی و مرتعی را طی ماه‌های اخیر داشتند کارگاه آموزشی یک روزه با حضور اساتید حوزه نیروهای مسلح برگزار شد.

وی افزود: آموزش امروز ما در رابطه با چگونگی استفاده از خدمات اطفا حریق هوایی بود و سعی می‌کنیم در کنار اطفای حریق هوایی از هر امکان دیگری برای جلوگیری از گسترش آتش استفاده کنیم.

رئیس سازان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به تولید آتش‌بُر جدید توسط شرکت‌ دانش بنیان در استان لرستان، گفت: این محصول که مانند «ژل» است در محوطه‌های اطراف حریق که هنوز آتش به آن‌ها سرایت نکرده، ریخته می‌شود و مانند آتش‌بر حریق را خاموش و مانع گسترش آن می‌شود.

وی با بیان اینکه این محصول قابلیت استفاده در هر سطحی را دارد و هیچ آسیبی نیز به محیط زیست و جنگل‌ها وارد نمی‌کند، تصریح کرد: این محصول که بر پایه آب تهیه شده است، تا دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند و پس از پاشیدن آن روی سطوح مختلف تا یک سال در محیط ماندگاری خواهد داشت.

منصور با اشاره به این نکته که این محصول در یکی از کشورهای پیشرفته برای اطفای حریق‌های جنگلی استفاده می‌شود، حاطرنشان کرد: ما امکان وارد کردن آن به کشور را نداشتیم، بنابراین با تکیه بر دانش بومی خود محصولی را با کیفیت بهتر از نمونه خارجی تولید کردیم.

وی افزود: ما اکنون در حال مطالعات نهایی برای استفاده از این آتش‌بُر هستیم و امیدواریم که تا هفته آینده به تدریج تعدادی از این‌ محصول در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید