Iranian Agriculture News Agency

منصور خبر داد:

مهار 800 مورد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی از ابتدای امسال

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مهار حدود 800 مورد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی کشور از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

مهار 800 مورد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی از ابتدای امسال

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در کارگاه آموزشی مدیریت میدانی عملیات اطفا حریق هوایی که امروز در مجموعه فرهنگی، ورزشی کوثر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت البرز زارعی،‌ همیار طبیعت که در عملیات اطفا حریق در جنگل‌های گچساران جان باخت، اظهار کرد: اگر تمهیدات مالی انجام شده صورت نمی‌گرفت، آسیب از حریق بیش از میزان فعلی بود.

وی افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال تا کنون بیش از 730 آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی رخ داده که تنها 6 مورد از آنها به طول انجامید که دلیل آن هم مشکلات اعزام بالگرد به مناطق صعب‌العبور بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که 5 محور از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی، مربوط به حوزه سازمان جنگل‌ها است، تصریح کرد: مهمترین این برنامه‌ها، اجرای ممیزی مراتع در سطح حدود 9 میلیون هکتار و توسعه زراعت چوب به منظور کاهش قاچاق و قطع در ختان جنگل است.

وی با اشاره به اهمیت زراعت چوب، خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید، توسعه 30 هزار هکتاری زراعت چوب با متوسط برداشت یک میلیون متر مکعب هدفگذاری شده است.

منصور گفت: توسعه گیاهان دارویی در سطح 50 هزار هکتار از مراتع تا پایان امسال، پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به شرکت خدمات هوایی ویژه عنوان کرد: در صورت موافقت وزیر جهاد کشاورزی، قصد داریم شرکت خدمات هوایی ویژه را مشروط به تجهیز آن برای خدمات هوایی و اطفا حریق، به سازمان جنگل‌ها ملحق کنیم که این اقدام در حال بررسی است اما باید منابع آن توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

در ادامه این کارگاه آموزشی، علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور،‌ اظهار کرد: اطفا حریق هوایی پرهزینه است و نهایتا باید در مواردی که واقعا امکان اطفا حریق زمینی وجود ندارد، استفاده شود.

وی افزود: با برطرف شدن مشکل منابع مالی، می توانیم به حل مشکل دیر رسیدن بالگردهای اعزامی به مناطق صعب العبور امیدوار باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید