Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی نی ریز:

صدور اولین "پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها" برای زعفران فارس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: اولین پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در فارس برای مزرعه احمد خسرو پور زعفران کار نمونه استانی، در سطح پنج هکتار صادر شد.

صدور اولین "پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها" برای زعفران فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری تصریح کرد: بر اساس این گواهینامه که زیر نظر سازمان جهادکشاورزی و اداره کل استاندارد استان فارس صادر می شود، حد مجاز آلاینده ها و باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصول مورد تایید است. 

وی با اشاره به اینکه محصول گواهی شده به محصولی اطلاق می شود که حداقل ترکیبات سمی در آن وجود داشته باشد، ابراز کرد: در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، استانداردهای داخلی به منظور مدیریت تولید وجود دارد که این گواهی یکی از آن ها بوده که با همکاری وزارت خانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان و زیر نظر ادره کل استاندارد صادر می شود.

بصیری با اشاره به صدور اولین گواهی ارگانیک انار و گواهی حد مجاز آلاینده پسته فارس در نی ریز در سال گذشته، یادآور شد: تولید محصولات گواهی شده، سالم  و ارگانیک از اولویت های بخش کشاورزی است که در همین زمینه مراجع مربوط پس از آزمایش های لازم، اقدام به صدور گواهی های ICM، استاندارد تشویقی و ارگانیک می کنند که در راس همه آن ها  گواهینامه مدیریت محصولات کشاورزی ارگانیک قراردارد.

شهرستان نی ریز در سال های اخیر در زمینه ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی رشد چشمگیری داشته است و در حال حاضر 102  هکتار زعفران را زیر کشت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید