Iranian Agriculture News Agency

تولید بذر یونجه در شهرستان سرخس

اکیپ فنی یاوران تولید در خراسان رضوی به منظور بررسی مزارع گیاهان علوفه ای به شهرستان سرخس اعزام شد.

تولید بذر یونجه در شهرستان سرخس

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، با توجه به نشست های قبلی برگزار شده بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و سازمان جهادکشاورزی خراسان استان ،اکیپ فنی یاوران تولید با موضوع گیاهان علوفه ای، با حضور خاوری، عضو هیات علمی مرکز خراسان رضوی به همراه کارشناسان مدیریت زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، به شهرستان سرخس عزیمت کردند.

براساس این گزارش اکیپ یاوران تولید ابتدا از  مزرعه یونجه و گندم مربوط به کشاورز پیشرو شهرستان بازدید بعمل آورده و سپس درخصوص مزارع ذرت علوفه ای توصیه های فنی مربوطه انجام دادند.

 این گزارش می افزاید: همچنین درجلسه ای در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و با حضور کارشناسنان زراعت و ترویج شهرستان، مشکلات تولید و فروش ذرت علوفه ای و یونجه مطرح و پیشنهادات لازم ارایه شد.

در این جلسه مقرر شد با توجه به اهمیت زیاد و سطح زیر کشت حدود  3 هزارو 500 هکتار  هکتاری یونجه در سرخس،  در رابطه با طراحی و ساخت خشک کن یونجه با بخش فنی  و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش مذاکره و سرمایه گذاری توسط کشاورز متقاضی انجام شود.

همچنین توصیه شد  تولید بذر یونجه با نظارت فنی محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی  در شهرستان  سرخس از امسال آغاز شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید