Iranian Agriculture News Agency

بیش از 5هزارهکتار از سطوح شهرستان دماوند تحت دیدبانی ملخ بومی قرار گرفت

رئیس گروه برنامه ریزی و مبارزه با ملخ سازمان حفظ نباتات از کانون‌های ملخ بومی شهرستان دماوند بازدید کرد.

بیش از 5هزارهکتار از سطوح شهرستان دماوند تحت دیدبانی ملخ بومی قرار گرفت

به گزارش ایانا در استان تهران، رئیس گروه برنامه ریزی و مبارزه با ملخ سازمان حفظ نباتات، معاون بهبود تولیدات گیاهی استان تهران و مدیر حفظ نباتات استان تهران با حضور در شهرستان دماوند از کانون های ملخ بومی این شهرستان بازدید کردند.

بابعلی، رئیس گروه برنامه ریزی و مبارزه با ملخ سازمان حفظ نباتات در جریان این بازدید گفت: در سال جاری تمهیدات و زیر ساختهای لازم به منظور مبارزه با این آفت اندیشیده شده و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

بابعلی افزود: تغییرات اقلیمی و بارندگی های سال جاری باعث سرسبزی مناطق خشک و افزایش زاد و ولد ملخ در سال جاری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به میزان مبارزه با ملخ در دماوند گفت: در سال جاری بیش از ۵۰۰۰ هکتار از سطوح شهرستان دماوند تحت دیدبانی ملخ های بومی دارد قرار گرفته  و در حال حاضر در سطح ۱۲۰۰هکتار مبارزه صورت گرفته است.

عامری اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت در سال جاری پایش موثرتری انجام شد و پیمانکاران بخش خصوصی و کارشناسان مروج مسئول پهنه، کارشناسان حفظ نباتات و کشاورزان در این زمینه همکاری داشتند.

سعیدی، مدیر حفظ نباتات استان تهران از آمادگی دستگاه های سمپاش، تجهیز تراکتورها، تامین سم مورد نیاز، تجهیز پهپاد سم پاش در مناطقی که امکان سم پاشی هوایی وجود دارد نیز سخن گفت و افزود: با تلاش های صورت گرفته امیدواریم کمترین خسارت از این آفت را در حوزه های زراعت و باغداری داشته باشیم.

اردلانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند هم چنین اعلام کرد: از کشاورزان خواسته شده تا مزارع و باغات خود را مورد پایش قرار داده و درصورت مشاهده ملخ در اسرع وقت به نزدیک ترین مرکز خدمات اطلاع دهند.

اردلانی تاکید کرد: آفات و بیماری ها از  ریسک های بخش کشاورزی است؛ از این رو افزایش امنیت غذایی به کمک همکاران حفظ نباتات محقق می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید