Iranian Agriculture News Agency

۲ استخر ذخیره آب روستایی در نایین بهره‌برداری شد

۲ استخر ذخیره آب در روستاهای بلان و گلستان شهرستان نایین به بهره‌برداری رسید.

۲ استخر ذخیره آب روستایی در نایین بهره‌برداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، فرماندار نایین در مراسم بهره‌برداری از این ۲ طرح گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، بهره‌برداری از استخر ذخیره آب روستای بلان با ظرفیت ۲۷۵ مترمکعب با هزینه بالغ بر ۳۷۰میلیون ریال انجام گرفت که این استخر باعث آبیاری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این روستا می‌شود.

محمدحسین نصرتی افزود: بهره‌برداری از استخر ذخیره آب روستای گلستان با ظرفیت ۳۳۰ مترمکعب با هزینه بالغ بر ۳۶۰ میلیون ریال نیز امروز آغاز شد که این استخر هم ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی را آبیاری می‌کند.

فرماندار نایین با اشاره به بازدیدهای خود از منطقه اظهار داشت: امروز از مجموعه نهالستان گردو شامل گلخانه، باغ مادری و نهالستان گردوی پیوندی  در سطح چهار هکتار از اراضی روستای بلان نیز بازدید کردیم.

نصرتی افزود: این مجموعه با ظرفیت تولید سالانه ۷۵ هزار نهال گردوی پیوندی و یکصد هزار پیوندک از انواع ارقام اصلاح شده چندلر، پدرو، فرنور و هاردلی با حضور فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و با تکیه به دانش روز دنیا ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه در جهت اصلاح باغات قدیمی گردو و احداث باغات جدید در سطح شهرستان و استان بسیار حائز اهمیت است و در آن، ارقام یکنواخت با عملکرد بالاتر، مقاوم به سرما و با باردهی سریعتر تولید می‌شود.

فرماندار نایین همچنین با اشاره به بازدید از کشتزارهای معاضدیه و ورزجان نایین و دیدار با هیات امنای قنات‌های این کشتزارها و شنیدن مشکلات کشاورزان منطقه گفت: امیدواریم امسال بتوانیم بودجه مناسبی برای احداث کانال آبیاری در کشتزارهای شهرستان بویژه کشتزارهای ورزجان و معاضدیه و اعتباراتی را نیز برای بازسازی قنوات شهرستان اختصاص دهیم.

فرماندار نایین از مزرعه گیاهان دارویی(قدومه) و طرح آبیاری قطره ای بادام در سطح سه هکتار از اراضی روستایی این شهرستان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید