Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد

تولید 1800 تنی سیر در ساری با درآمد 140 میلیاردی

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: با میانگین عملکرد 11.7 تن در هکتار، یک هزار و 790 تن سیر در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

تولید 1800 تنی سیر در ساری با درآمد 140 میلیاردی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح اظهار کرد: سیر از محصولات ارزشمند کشاورزی است که علاوه بر مصرف خوراکی به ‌صورت تازه یا ترشی، در تولید فرآورده‌های غذایی مختلف استفاده می‌شود و به دلیل خاصیت ضدانگلی و ضدمیکروبی خود، به‌عنوان یک گیاه دارویی استفاده فراوانی در پیشگیری یا درمان بیماری‌ها دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: به دلیل نیاز پایین محصول سیر به مصرف آب و کود، این گیاه جایگزین مناسبی برای کاشت محصولات با مصرف آب بالا مانند صیفی جات و هندوانه است.

وی با اشاره به اینکه کشت محصول سیر از مهر ماه در شهرستان ساری آغاز و تا اواسط آبان ادامه می یابد و برداشت آن نیز در اردیبهشت انجام می شود، افزود: امسال 153 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت سیر اختصاص یافت که با میانگین عملکرد 11.7 تن در هکتار، یک هزار و 790 تن سیر در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

پورفلاح با بیان اینکه کشت سیر، نقش بزرگی در اشتغال فصلی و رونق اقتصاد خانوار دارد، گفت: با فروش سیر، امسال 140 میلیارد ریال عاید سیرکاران ساروی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه عرضه فله‌ای محصول سیر در یک بازه زمانی کوتاه هنگام برداشت، سبب کاهش شدید قیمت این محصول می‌شود و زمینه سودجویی دلالان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: در کنار افزایش ظرفیت انبار‌ها و سردخانه‌های موجود، ایجاد واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی و افزایش مکانیزاسیون کاشت و برداشت سیر و بسته بندی و بازاریابی مناسب آن مشکلات سیرکاران را حل خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید