Iranian Agriculture News Agency

روند تولید گندم استان مرکزی در سه سال گذشته مطلوب و امیدبخش بوده است

مهندس آنجفی گفت: در تولید گندم روند سه سال گذشته روند مطلوب و امیدبخش بوده است و در سال گذشته میزان تولید گندم در استان 420 هزار تن بوده است و پیش بینی می شود سطح تولید در سال جاری به بیش از 450 هزار تن برسد

روند تولید گندم استان مرکزی در سه سال گذشته مطلوب و امیدبخش بوده است

به گزارش خبرنگار ایانا مرکزی، مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در دیدار صمیمانه ،معاونین ، مدیران کل و روسای دستگاههای تابعه وزارت جهادکشاورزی در استان مرکزی باحضرت آیت الله دری نجف آبادی ، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه محترم شهرستان اراک گفت: در سال98 با وجود محدودیت ها و مشکلات هایی که در عرصه کشاورزی بود توانستیم با همت کشاورزان و تولیدکنندگان و دیگر فعالان این حوزه در همه بخش ها اعم از دام،طیور، زراعت و باغبانی با افزایش تولیدات روبرو بوده ایم.

وی تصریح کرد: در تولید گندم روند سه سال گذشته روند مطلوب و امیدبخش بوده است و در سال گذشته میزان تولید گندم در استان 420 هزار تن بوده است و پیش بینی می شود سطح تولید در سال جاری به بیش از 450 هزار تن برسد.

آنجفی با اشاره به اینکه هم راستا با افزایش تولید گندم، ارتقا کیفیت این محصول نیز در دستور کار سازمان قرار گرفته است، بیان کرد: استان مرکزی در سال های اخیر جز 6 استان سن خیز در کشور قرار گرفته که این امر باعث کاهش کیفیت گندم در استان شده است. سازمان به همراه کارشناسان این حوزه در راستای افزایش کیفیت این محصول گام برداشته اند و در سال جاری موفق شدیم در بحث کنترل و کاهش سن زدگی اراضی کشت گندم را از  34 هزار هکتار به 190 هزار هکتار در سال جاری برسانیم. 

وی ضمن اشاره به شعار سال و نقش اصلی بخش کشاورزی در تحقق شعار، مشکلات و موانع پیش روی این حوزه را برشمرد و گفت:  نبود سرمایه و کمبود نهاده و کود عمده مشکل بخش کشاورزی است. در صورت رفع این مشکلات و حمایت از فعالان بخش کشاورزی این توان را داریم که در بحث تامین امنیت غذایی کشور با قدرت عمل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید