Iranian Agriculture News Agency

صادرات تخم مرغ کرمان در آینده ای نزدیک

دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از واحد در حال احداث شرکت سیمرغ کرمان(مجتمع مرغداری تولیدکننده تخم مرغ) بازدید کرد.

صادرات تخم مرغ کرمان در آینده ای نزدیک

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن بررسی واحد در حال احداث( واحد شماره 3)، در حاشیه این بازدید اعلام کرد: با توجه به همکاری و هماهنگی صورت گرفته ما بین اداره کل دامپزشکی استان کرمان و این شرکت، خوشبختانه این واحد با دستگاه های تمام اتوماتیک و به روز در حال احداث می باشد که امیدواریم با بهره برداری از این واحد و تکمیل و تجهیز سالن ها و دریافت کد IR صادرات تخم مرغ،  شاهد صادرات تخم مرغ استان به خارج از کشور در آینده ای نزدیک باشیم.

وی بیان کرد: با بهره برداری از واحد 450 هزار قطعه ای شرکت سیمرغ پیش بینی می شود سالانه 10 هزار تن تخم مرغ وارد چرخه مصرف شود که با تحقق این امر، در نیل به شعار سال"جهش تولید" و پیشرفت استان گام های موثر بر داشته می شود.

رشیدی افزود: اصلی‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی حفاظت و صیانت از سرمایه دامی است و از آنجا که دومین اقتصاد بزرگ کشور پس از نفت، صنعت دام و طیور می باشد، حفاظت از این سرمایه بزرگ در حفظ و ارتقای اقتصاد کشور حایز اهمیت ویژه می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ادامه اعلام کرد: در سال گذشته با رعایت کامل مسائل قرنطینه ای و امنیت زیستی و نیز همکاری و هماهنگی بین بخشی از شیوع و بروز بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان پیش گیری کرده ایم.

در ادامه رزم حسینی مدیر شرکت سیمرغ استان، بیان داشت:  در احداث فاز سوم شرکت سیمرغ که  با سرمایه گذاری بالغ بر 800 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید، سعی شده از نیروهای  بومی منطقه نگار و بهرامجرد استفاده گردد.

مینا قاضی زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن بازدید از دستگاههای نصب شده در سالن های پرورش اعلام کرد: در صورت صادرات این محصول ،کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل با انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم بر اساس قوانین کشور مقصد، سلامت این محصول را تایید خواهند نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید