Iranian Agriculture News Agency

برگزاری میز خدمت جهادکشاورزی در نماز جمعه شهرستان رابر

کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی میز خدمت جهاد کشاورزی، تریبون نماز جمعه این هفته در شهرستان در اختیار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رابر قرار گرفت.

برگزاری میز خدمت جهادکشاورزی در نماز جمعه شهرستان رابر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وی گفت: ۲۱ لغایت ۲۷ خرداد ماه مصادف با صدور تأسیس جهادسازندگی توسط حضرت امام خمینی(ره) بود که جهادسازندگی نقش محرومیت زدایی در روستاها را داشته و دی ماه سال ۱۳۷۹ به دلیل اهمیت بخش کشاورزی از ادغام وزارت جهادسازندگی و کشاورزی وزارت جهادکشاورزی تشکیل شد.

کریم قاسمی اظهار کرد: در سال رونق تولید ملی تولیدات کشاورزی سبب ایجاد اشتغال، ایجاد ثروت، رفاه، افزایش درآمد، پویایی و تحرک در جامعه می شود  که یکی از مهمترین سیاست های مدیریت جهاد کشاورزی در سال گذشته و سال های پیش رو ایجاد اشتغال پایدار و افزایش در آمدبهره برداران کشاورزی است.

مدیر جهادکشاورزی رابر با بیان اینکه وضعیت آب و هوایی و اقلیم خدادادی که در این شهرستان وجود دارد سبب افزایش تولید در بخش کشاورزی و ایجاد درامد و ثروت و اشتغال شود، افزود: در حال حاضر باید به سمت کشت گیاهان با نیاز آبی کم حرکت کنیم که به حمدلله در سالی که گذشت در این امر توانستیم سطح زیر کشت گیاهان داروئی را به بیش از 250 هکتار برسانیم که همین امر در آمد بهره برداران را افزایش داده  و در بخش کشاورزی افزایش تولید می تواند صورت بگیرد.

کریم قاسمی در ادامه سخنان خود بیان کرد : در بحث اشتغال های خرد و خانگی مدیریت جهاد کشاورزی پرورش کرم ابریشم را در شهرستان را افزایش داده و اولین گلخانه کوچک مقیاس شهرستان دبا کشت خیار سبز به زودی افتاح می شود.

وی در ادامه افزود در سال گذشته با اعتبارات استانی و شهرستانی تخضیض یافته به این مدیریت بیش از  جهار هزار متر کانال آبرسانی ، 12 کیلومتر لوله گذاری آبیاری کم فشار و بیش از 120 رشته قنات مرمت و لایروبی شود. همچنین در سال جدید طرح الگویی مبارزه با کرم خراط در منطقه نیز علیا و ننیز سفلی در سطح 105 هکتار آغاز گردیده است که قدم بزرگی در مبارزه با آفت کرم خراط در سطح استان و کشور است.

در پایان نماز نیز میز خدمت مدیریت جهاد کشاورزی با حضور مدیرجهاد کشاورزی، مسئول آب و خاک و مسئول حفظ نباتات شهرستان  جهت پاسخگویی به سوالات کشاورزان و بهره برداران تشکیل شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید