Iranian Agriculture News Agency

آغاز طرح مطالعاتی حوزه ی آبخیزداری دهستان رامشه

طرح مطالعاتی حوزه ی آبخیزداری دهستان رامشه پس از وقوع سیلاب اخیر در این دهستان آغاز شد.

آغاز طرح مطالعاتی حوزه ی آبخیزداری دهستان رامشه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ،  معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در بازدید از بندهای خاکی و حوضچه های تغذیه مصنوعی آب در دهستان رامشه گفت: سیلاب اخیر در این دهستان و بروز خسارت در روستای حارث آباد باعث شد تا این اداره کل به منظور کنترل و هدایت سیلابهای احتمالی آینده اقدام به آغاز طرح مطالعاتی جامعی برای کل حوزه ی آبریز دهستان کند.
ابوطالب امینی افزود : رسوب برداری و ترمیم بندهای خاکی و حوضچه های موجود به منظور افزایش مخزن این بندها برای ذخیره ی سیلاب و روان آبها و همچنین احداث سیل بندها و بندهای خاکی جدید در قالب طرح جامع آبخیزداری حوزه ی دهستان رامشه از جمله طرح هایی است که در این دهستان با جدیت مورد مطالعه و اجرایی خواهد شد.
دهستان رامشه در حال حاضر فقط یک بند خاکی مشرف بر روستای رامشه دارد و 12 حوضچه تغذیه مصنوعی نیز در بالا دست این بند واقع شده است.
در تاریخ 31 اردیبهشت ماه سال جاری در اثر بارش رگباری باران در این دهستان و جاری شدن سیلاب، خساراتی به روستای حارث آباد، قنوات دهستان و سیل بندها و بند خاکی دهستان رامشه وارد شد.
دهستان رامشه شامل 7 روستا و با جمعیتی حدود 7 هزار نفر، یکی از دو دهستان منطقه جرقویه علیا می باشد که با مرکزیت روستای رامشه در فاصله ی 160 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید