Iranian Agriculture News Agency

۳۸۰ هکتار زعفران در استان لرستان وجود دارد

"عبدالرضا بازدار" در مراسم رونمایی آنلاین اولین زنجیره عرضه تولید محصول زعفران گفت: ۳۸۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران به صورت دیم و آبی در استان وجود دارد.

۳۸۰ هکتار زعفران در استان لرستان وجود دارد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، وی با تبریک ٢٧ خرداد سالروز تشکیل جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی در استان گیاهان دارویی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه بیش از ۲۸۰۰ هکتار گیاه دارویی در استان وجود دارد، اضافه کرد: محصول گیاه دارویی برای استان اهمیت دارد و طی چند سال گذشته توسعه یافته و به لحاظ اقتصادی و اکولوژیکی جایگاه خود را در بخش کشاورزی استان پیدا کرده زعفران است.

بازدار تصریح کرد: ۳۸۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران به صورت دیم و آبی در لرستان وجود دارد و سال گذشته از این سطح زیر کشت ۱۱۰۰ کیلوگرم محصول زعفران برداشت شد.

وی با بیان اینکه  یکی از ایده‌های خوب که در تولید پایدار و اقتصادی کردن زعفران می‌تواند موثر باشد زنجیره ارزش این محصول است، افزود : در این راستا امروز رونمایی از اولین زنجیره عرضه تولید محصول زعفران را بصورت فضای مجازی در استان و کشور انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: شرکت کنندگان، سرمایه‌گذاران، کشاورزان و مدعوین مسئول در فضای مجازی در این زنجیره شرکت کردند.

بازدار گفت: این زنجیره عرضه تولید محصول زعفران از ایده پردازی تا حتی زمان بازیافت شروع شده و شامل کاشت، داشت و برداشت، آموزش کشاورزان، بهره‌وری، بسته‌بندی در همه ابعاد فراوری، صادرات و... است.

وی عنوان کرد: تعدادی از جوانان شهرستان سلسله متولی این موضوع هستند و این مهم  کاشت، داشت و برداشت  و مصرف زعفران را پایدار کرده و صادرات وضعیت درآمد کشاورزان را اقتصادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید