Iranian Agriculture News Agency

دیدار مدیران ارشد جهاد کشاورزی گیلان با استاندار گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امروز تامین امنیت غذایی که یکی از مولفه های اصلی کشور است که بر عهده جهاد کشاورزی است که با افتخار تامین کننده بیش از ۸۵ درصد غذای موردنیاز جامعه هستیم.

دیدار مدیران ارشد جهاد کشاورزی گیلان با استاندار گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، «علی درجانی» در دیدار خانواده بزرگ جهاد کشاورزی با «ارسلان زارع» استاندار گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: امروز سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی است که  به واسطه ضرورت آن روزها و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جهت توسعه روستاها و رفع محرومیت در کشور فرمان تاسیس این نهاد مقدس را صادر کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه  در طول دوران انقلاب اسلامی از حضور در روستاها و مناطق محروم تا حضور در جبهه ها با عنوان سنگرسازان بی سنگر و همچنین امروز اقدامات ارزشمند جهاد کشاورزی در توسعه و رفع محرومیت بی بدیل است افزود: امروز تامین امنیت غذایی که یکی از مولفه های اصلی کشور است که بر عهده جهاد کشاورزی است که با افتخار تامین کننده بیش از ۸۵ درصد غذای موردنیاز جامعه هستیم.
وی با اشاره به اینکه  گیلان  به عنوان یک استان با ظرفیت بالا که کمتر از ۹ دهم  خاک کشور را به خود اختصاص داده، با همت زنان و مردان پر تلاش با بیش از ۳.۶ درصد تولیدات بخش کشاورزی ، نقش موثری در امنیت غذایی کشور دارد.

 درجانی خاطر نشان کرد :  بیش از ۴۸ درصد اقتصاد استان و ۲۸ درصد اشتغال آن متکی به بخش کشاورزی است  و بیش از ۱۰ درصد بهره برداران بخش کشاورزی در استان گیلان هستند.

وی  در ادامه راه رسیدن به «جهش تولید» را دانش بنیان کردن بخش کشاورزی در استان دانست و اظهار داشت: بخش کشاورزی استان با استفاده از ظرفیت های پژوهشی و تحقیقاتی خصوصا مزیت استقرار مراکز تحقیقات بین المللی و ملی در آن از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  با اعلام اینکه برای افزایش کمی و کیفی محصولات استراتژیک برنامه های ویژه ای داریم ادامه داد: در بخش های گوناگون از جمله برنج، چای، زیتون، گیاهان دارویی در جایگاه خوبی هستیم و در نوغانداری که یکی از ظرفیت های امیدبخش برای توسعه استان است امروز با افتخار بعد از یک دهه از رشد نزولی این صنعت عبور کرده و با توزیع ۱۶ هزار جعبه تخم نوغان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی هستیم.

وی در بخش تامین نهاده ها با قدردانی از حمایت استاندار گیلان و مجموعه دولت در این حوزه بیان کرد: چه در تامین نهاده های دام و طیور به خصوص در شرایط بحرانی برف سال گذشته و در ایام کرونا و چه در تامین کود با توجه به این معضلات توانستیم نهاده ها را به موقع تامین نماییم به طوریکه تاکنون توزیع بیش از ۶۰ هزار تن کود در استان انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید