Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۲۰ درصدی توزیع تخم نوغان در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با حضور در آئین نمادین پیله واچینی گفت: به همت مردان و زنان پرتلاش استان گیلان در ۲۰ محصول مهم استراتژیک رتبه اول تا پنجم را دارا هستیم.

افزایش ۲۰ درصدی توزیع تخم نوغان در گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، «علی درجانی» امروز (دوشنبه، ۲۶خرداد) در ششمین روز از هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی در حاشیه آیین نمادین پیله واچینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آیین شکرگزاری برداشت پیله ابریشم با حضور رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور، مدیر کل کمیته امداد گیلان و جمعی ازمسئولین شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: نوغانداری یکی از ظرفیت‌های ارزشمند و ریشه دوانده در تاریخ کشاورزی این استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: درگذشته این صنعت یکی از محورهای توسعه اقتصادی استان بوده است و هم‌اکنون به‌عنوان یک ظرفیت امیدبخش برای آینده تولید استان مطرح است.

وی با اعلام اینکه در ۲ سال اخیر برنامه‌های مفصلی در وزارت جهاد کشاورزی و همین‌طور مجموعه سیاست‌گذاران استان مبنی بر توسعه این صنعت اتفاق افتاده است، بیان کرد: به همت و کمک تمام دستگاه‌ها به‌ویژه دولت تدبیر و امید امسال بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین متقاضیان توزیع شد.

درجانی در ادامه با بیان اینکه امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی در توزیع تخم نوغان بوده‌ایم گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی در این صنعت به خودکفایی می‌رسیم.

وی اظهار امیدواری کرد: بعد از این دوره برداشت بیش از ۶۰۰ تن پیله ابریشم از تولیدکنندگان نوغان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پایان ضمن قدردانی از دستگاه‌های همراه و همچنین استاندار گیلان برای توجه ویژه به این صنعت اظهار کرد: سازمان تعاونی روستایی در جهت تنظیم بازار و خرید این محصول و کمیته امداد امام خمینی(ره) با محوریت سازمان نوغانداری کشور در کنار سازمان جهاد کشاورزی برای احیا این صنعت و رشد آن تلاش‌های فراوانی کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید