Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی استهبان:

آغاز گرده‌افشانی انجیر در استهبان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از آغاز برداشت محصول بَر انجیر در این شهرستان خبر داد و گفت: گرده افشانی در بزرگترین انجیرستان انجیر خشک جهان با وسعت 24 هزار و 500 هکتار هر ساله از اوایل خرداد ماه آغاز و تا نیمه اول تیر ماه ادامه می یابد.

آغاز گرده‌افشانی انجیر در استهبان

مهدی اعیان‌منش در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس، با اشاره به اینکه نیاز بَر انجیر در این شهرستان سالانه 2250 تن است،تصریح کرد: سطح زیر کشت باغ های بَر انجیر در استهبان 2200 هکتار است که از این میزان 530 هکتار از باغ ها بارور بوده و در این شهرستان 1325 تن "بَر انجیر" تولید می شود.

وی افزود: با توجه به کمبود تولید بَر انجیر در شهرستان استهبان، این نیاز از شهرستان های شیراز، جهرم، داراب، فسا و ... تامین می شود.

به گفته اعیان منش؛ بهترین رقم گرده افشان "پوزدنبالی ایج" و "دانه سفید" است که باعث افزایش کمی و کیفی محصول انجیر می شود.

او با بیان اینکه از لحاظ فنی، زمانی است که قطر میوه انجیرخوراکی به 9 تا 13 میلی متر برسد، بهترین مرحله گرده افشانی است، ابراز کرد: باروری انجیر خوراکی با گرده‌افشانی و انتقال گرده از پرچم میوه‌های درخت انجیر بَر با زنبور گرده‌افشان "بلاستوفاگا" به سطح کلاله گل‌های خامه ‌بلند در میوه خوراکی انجام می‌شود.

اعیان منش تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و بارندگی های خوب سال زراعی جاری پیش بینی می شود بیش از 20هزار تن انجیر باکیفیت از انجیرستان های استهبان برداشت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید