Iranian Agriculture News Agency

بازدید فرماندار نایین از پروژه های مدیریت جهاد کشاورزی نایین

اصلاح باغات قدیمی گردو و احداث باغات جدید در شهرستان نایین انجام شد.

بازدید فرماندار نایین از پروژه های مدیریت جهاد کشاورزی  نایین

به گزارش خبرنگار ایانادر استان اصفهان، به مناسبت روز جهاد کشاورزی محمدحسین نصرتی فرماندار شهرستان نایین باتفاق بخشدار مرکزی و مدیر جهاد کشاورزی از پروژه های اجرایی بخش کشاورزی بازدید کردند.

از جمله طرح هایی که مورد بازدید قرار گرفت طرح احداث گلخانه ,باغ مادری و نهالستان گردوی پیوندی در مساحت چهار هکتار با ظرفیت تولید سالیانه ۷۵۰۰۰ نهال گردوی پیوندی و ۱۰۰ هزار پیوندک از انواع ارقام اصلاح شده  از جمله چندلر,پدرو, فرنورو هاردلی بود. این طرح به همت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اجرا شده و در راستای اصلاح باغات قدیمی گردو و احداث باغات جدید در شهرستان نایین و سایر شهرستانهای  استان بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که در این طرح ارقام یکنواخت با عملکرد بالاتر ,مقاوم به سرما و باردهی سریع تولید می‌شود .

در ادامه از مزرعه گیاهان دارویی (قدومه)و طرح آبیاری قطره ای بادام در سطح سه هکتار بازدید به عمل آمد و سپس با حضور دهیار  و اعضای شورای اسلامی روستای بلان از استخر ذخیره آب روستای بلان باظرفیت ۲۷۵ مترمکعب که در سال ۹۹ احداث گردیده و همچنین استخر ذخیره آب روستای گلستان با ظرفیت ۳۳۰ مترمکعب  و همچنین از طرح بازسازی قنات معاضدیه و کشتزارهای معاضدیه و ورزجان بازدید و ضمن دیدار با هیات امنای قنات معاضدیه و تعدادی از کشاورزان مسائل مطروحه مورد بررسی قرار گرفت. فرماندار شهرستان نایین نیز طی این بازدید از اختصاص اعتبار برای ساخت و تکمیل کانال و انهار آبیاری کشتزارهای معاضدیه و ورزجان در کمیته برنامه ریزی شهرستان نایین خبر دادند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید