Iranian Agriculture News Agency

افتتاح ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه کشاورزی در همدان

​رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تمامی گلخانه‌های موجود در شهرک‌ها مجوزهای زیرساختی دارند، تصریح کرد: زیرساخت ۲۳۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده است.

افتتاح ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه کشاورزی در همدان

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان از افتتاح ۴۷ پروژه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: ۴۷ پروژه با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان همدان به افتتاح خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۰۰۰ تن کلزا در استان همدان تولید خواهد شد، درباره کاهش سطح کشت کلزا در استان همدان اظهار کرد: در استان همدان به علت اینکه قیمت کلزا نسبت به کشت‌های رغیب کمتر است کشاورزان با وجود اینکه کلاس های ترویجی زیادی هم برگزار شده اما تمایلی به کشت کلزا ندارند در حالیکه باید کشاورزان را متقاعد کنیم به سمت کشت کلزا بروند.

وی افزایش قیمت کلزا، اعلام به موقع قیمت کلزا حمایت بیشتر از کلزاکاران را از اقدامات مورد نیاز در راستای افزایش سطح زیرکشت کلزا در استان همدان دانست و تأکید کرد: یکی از آیتم‌های جهش تولید افزایش کشت کلزاست.

رضوانی جلال خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صورت گرفته که ۵۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجادی بوده است.

وی با بیان اینکه سه واحد دامداری بزرگ در سطح استان در حال پیگری است، افزود: عملیات اجرایی یک واحد دامداری در درگزین آغاز شده، یک واحد در قهاوند در حال استعلامات نهایی است و و یک واحد در ملایر موافقت‌نامه‌های اولیه را گرفته که این سه واحد در تولید گوشت قرمز و شیر جهش بزرگی ایجاد خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید