Iranian Agriculture News Agency

۷۵ درصد اراضی آبی همدان زیر پوشش آبیاری نوین قرار دارد

​مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد اراضی آبی همدان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

۷۵ درصد اراضی آبی همدان زیر پوشش آبیاری نوین قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، امیر لاهوتیان بعد ازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه‌های آب و خاک در استان همدان گستره وسیعی دارد، اظهار کرد: عمده فعالیت بخش آب و خاک جهاد کشاورزی، تجهیز و نوسازی، سدهای خاکی، آب بندان، زه کشی، احیا و مرمت قنوات و اجرای سامانه نوین آبیاری است.

لاهوتیان با اشاره به اینکه در سطح کشور از ۸ و نیم میلیون اراضی آبی کشاورزی در سطح ۴۹۰ هزار هکتار سامانه نوین اجرا شده که ۲۹ درصد را شامل می‌شود، افزود: از ۲۰۰ هکتار اراضی آبی استان همدان در سطح ۱۵۵ هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده که ۷۵ درصد اراضی آبی را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در استان همدان در سطح ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار آبیاری قطره‌ای و تیپ، ۱۱ هزار و ۱۸۶ هکتار آبیاری کم فشار و بقیه بارانی اجرا شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه میزان یارانه و کمک بلاعوض دولت برای آبیاری قطره‌ای ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر هکتار است، افزود: یارانه و کمک بلاعوض برای آبیاری کم فشار ۷ میلیون تومان و برای آبیاری بارانی ۱۲ میلیون و نیم میلیون تومان به ازای یک هکتار است.

وی ادامه داد: به دلیل سیل سال گذشته قنوات، کانال و جاده بین مزارع آسیب دید و برای نخستین بار هم از محل استانی و هم از اعتبارات ملی به این حوزه کمک شده است.

لاهوتیان با اشاره به اینکه از سه هزار و ۷۰۰ رشته قنات استان همدان دو هزار و ۴۷۳ رشته قنات فعال هستند، افزود: ۳۲۱ پروژه از محل اعتبار مدیریت بحران به مبلغ ۲۲ میلیار د تومان به مناقصه برده خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید