Iranian Agriculture News Agency

حدیث جهاد ؛ حدیث انقلاب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کارنامه سراسر جهاد و شهادت جهادگران نشان از تلاش ها و فداکاری های سخت کوشانه آنها دارد و این همان آرمان انقلاب برای خدمت رسانی است.

حدیث جهاد ؛ حدیث انقلاب است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و پیشکسوتان جهاد سازندگی که به مناسبت هفته جهادکشاورزی و سالروز تاسیس جهادسازندگی به فرمان امام راحل صورت پذیرفته بود با بیان اینکه نقش جهادگران در دفاع مقدش فراموش شدنی نیست گفت: جهادگران در آن دوران جلوتر از رزمندگان اسلام حرکت می کردند و رسالت بزرگ جاده سازی ، پل سازی و سنگر سازی را بر عهده داشتند.

امام جمعه تبریز با یادآوری فرمایش امام راحل در مورد جهادگران گفت: به حق عنوان سنگرسازان بی سنگر شایسته ترین نام برای گردان پشتیبانی ، رزمی است که مناطق عملیاتی غرب و جنوب شاهد صحنه هایی از جانفشانی های آنها است و در این میان رشادتهای جهادگران آذربایجانی بر تاریک تاریخ درخشان تر خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه اخلاص جهادگران در همه زمان ها مشکلات مسیر انقلاب را مرتفع کرده است افزود: جهادگران گمنام در روستاها در عرصه تولید تلاش بسیار فراوانی داشتند و شجاعانه در سخت ترین شرایط موانع را از راه انقلاب برداشته اند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی با بیان اینکه جهاد در رفع محرومیت و آبادانی کشور ، مبارزه با فقر ، توسعه و عمران در روستاها فراموش شدنی نیست گفت: جهادگران در مسیر امام و برای استقلال و خدکفایی کشور گام های بلندی برداشته اند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: هم اکنون هم جهادکشاورزی در عرصه های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، امورعشایر و سایر بخش ها با تاسی از همان تفکر و فرهنگ در جهت تامین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی خدمات بسیار ارزشمندی از خود به یادگار می گذارند.

در ابتدای این دیدار اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان و ادارات تابعه گفت: ماموریت جدید سازمان جهاد کشاورزی ایجاد امنیت غذایی بر اساس 2 محور سیاست های پشتیبانی و حمایتی و سیاست های راهبردی و هدایتی تعریف و ترسیم شده است.

وی ایجاد زیرساخت های کشاورزی، احداث کانالهای آبیاری ، زهکشی ، سیستم های نوین آبیاری ، اصلاح نژادی و بذور از جمله سیاست های پشتیبانی و حمایتی این سازمان برشمرد و گفت: سال گذشته در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یک هزار میلیارد ریال اعتبار به استان جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال 98 بیش از 6 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است گفت:  همچنین از محل اعتبارات رودخانه های مرزی و با دستور رهبر معظم انقلاب ، در سه شهرستان جلفا ، خداآفرین و ورزقان  بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده اند که در نوع خود منحصر به فرد و بی نظیر است.

فتحی با تشریح سیاست های راهبردی و هدایتی جهاد گفت: بعنوان مثال در ایام کرونایی ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط کارشناسان پهنه برای ارتباط با کشاورزان، ارائه آموزش های لازم و ارسال پیام های ترویجی و تبلیغی از طریق فضای مجازی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، راه اندازی رادیوهای اینترنتی و بهره مندی از پتانسیل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی جهت ارائه انواع برنامه های آموزشی و ترویج کشاورزی، توسط کارشناسان و متخصصین کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اجرا و عملیاتی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید