Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد:

ضرورت تشکیل کارگروه ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کارگروه ملی برای بررسی راه‌کارهای ایجاد شغل پایدار روستایی و عشایری با حضور مسئولان ذیربط تشکیل شود تا بتوانیم مشکلات اشتغال را در روستاها مرتفع کنیم.

ضرورت تشکیل کارگروه ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضا تفاهم نامه سه جانبه ما بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و صندوق کارآفرینی امید، با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروه ملی برای بررسی راه‌کارهای ایجاد شغل پایدار روستایی و عشایری، اظهار کرد: این کارگروه ملی با حضور معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، سازمان مرکزی تعاون روستایی و کارشناسان و مسئولان ذیربط تشکیل شود تا بتوانیم هر چه سریع‌تر موضوع اشتغال پایدار روستایی را پایش کنیم.

وی افزود: ما در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به اشباع رسیده‌ایم اما اگر این اشتغال پایدار در جهت تولید گوشت قرمز، حبوبات و چای باشد، برای کشاورزی کشور مطلوب‌تر است.

خاوازی خاطرنشان کرد: آنچه امروز با آن مواجه هستیم بحث زنجیره‌های تولید است که اگر بتوانیم با استفاده از صندوق کارآفرینی امید و صندوق‌های حمایتی دیگر این زنجیره‌ها را در روستاها ایجاد کنیم، اقدام موثری محسوب می‌شود.

وی افزود: برای پایش اقددامات در راستای اشتغال پایدار روستایی باید هر ماه جلسه‌ای در قالب کارگروه ملی داشته باشیم تا حمایت دولت را به سمتی ببریم که اثرگذار بوده و گره‌های بخش کشاورزی باز شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز اعتباری استارتاپ‌های کشاورزی، خاطرنشان کرد: جوانان خلاق و صاحب دانشی که در قالب استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند، نیازمند کمک‌های حداقلی هستند که بخشی از آن باید توسط وزارت جهاد کشاورزی و بخشی توسط صندوق‌های حمایتی مانند صندوق کارآفرینی امید تامین شود که با این اقدام، دیگر شاهد افزایش قیمت‌ها در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نخواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید