Iranian Agriculture News Agency

تولید هشت میلیون "شاخه گل" در گلخانه‌های کرمانشاه

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سالانه هشت میلیون "شاخه گل" در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

تولید هشت میلیون "شاخه گل" در گلخانه‌های کرمانشاه

به گزارش خبرنگذر ایانا در استان کرمانشاه؛ یحیی اسفندیاری معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه یازده واحد گلخانه تولید گل شاخه بریده دارد، گفت : این واحد‌ها در سطح هشت هکتار اقدام به تولید گل شاخه بریده می‌کنند.

وی گفت : در استان کرمانشاه در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه واحد‌های تولید گل شاخه بریده فعال هستند که سالانه هشت میلیون شاخه گل تولید می‌کنند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن هفت واحد تولید گلدان‌های آپارتمانی در سطح استان، گفت: این واحد‌ها در سطحی معادل ۲.۵ هکتار اقدام به تولید گلدان‌های تزیینی شامل نخل‌های تزئینی، کاکتوس، دیفن باخیا، یوکا و... می‌کنند.

اسفندیاری افزود: سالانه حدود ۲۰۰ هزار گلدان تزیینی در گلخانه‌های استان کرمانشاه که عمدتا در شهرستان کرمانشاه و هرسین هستند، تولید می‌شود.

وی عمده بازار مصرف گل‌های تولیدی در استان را تهران و اصفهان عنوان کرد و افزود: مقادیری از گل‌های تولیدی هم در داخل استان مصرف می‌شود.

اسفندیاری سپس با اشاره به نبود هیچ انجمن و اتحادیه‌ای برای گل و گیاه در استان، گفت: در صورت ایجاد یک انجمن یا اتحادیه برای فعالان حوزه گل و گیاه، مشکلات این حوزه به ویژه مشکلات مرتبط با گل‌فروشی‌ها بیشتر در کانون توجه قرار خواهد گرفت .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید