Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه یزد:

مدیریت آب در مناطق روستایی باید وجهه همّت مسئولین استان قرار گیرد

در آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی با عنوان کشاورزی، ولایت مداری و گام دوم انقلاب، جمعی از مسئولین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی با حضور در بیت آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با ایشان دیدار کردند.

مدیریت آب در مناطق روستایی باید وجهه همّت مسئولین استان قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، در ابتدای این دیدار رییس این سازمان با اشاره به دستاوردها و فعالیتهای صورت گرفته در بخش کشاورزی استان گفت: باوجود محدودیت‌های منابع آبی در این اقلیم، به مدد کشاورزان سختکوش و پرتوان استان در بسیاری از اقلام تولیدی بخش به ویژه تولیدات دام و طیور، صادر کننده هستیم و در محصولات گلخانه ای رتبه دوم کشور را در اختیار داریم.

سیّد جمال سجادی پور همچنین استفاده از شیوه های نوین آبیاری را در سالهای اخیر چشمگیر دانست و افزود: علیرغم خرده مالکی در اراضی زراعی و باغی استان ما شاهد رشد 3 برابری در بهره مندی از سیستم های آبیاری جدید هستیم.

وی افزایش چندین برابری تولید محصولات در فضای گلخانه ای بویژه گلخانه های مدرن نسبت به فضای  باز را سیاست اصلی سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و بر حمایت قاطع مدیریت اجرایی استان از این شیوه کشت تاکید کرد.

همچنین اصلاح نژاد دامهای استان و استفاده از دامهای پرتولید در برنامه جامع کشاورزی استان جهت تحقق اهداف جهش تولید گنجانده شده و مورد حمایت قرار می گیرد. در این رابطه در حوزه تولید ماهیان آبهای داخلی به ویژه تیلاپیا استان یزد پیشگام بوده و تولید 17 هزارتن ماهی با ظرفیت 32 میلیون قطعه را در برنامه کاری خود قرار داده ایم.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت حفظ و تداوم روحیه جهادی در پیشبرد امور و عمران و آبادانی مناطق روستایی همانند سالهای اولیه تشکیل نهاد جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام، محرومیت زدایی و رضایت محرومین و خدمت به مردم را فرصت ارزشمند برای مسئولین و متولیان امور دانست.

آیت الله ناصری تلاش در جهت خلق شیوه های نوین در بخش کشاورزی با توجه به شرایط اقلیمی و محدودیت آب در استان با برنامه ریزی و کار علمی و تحقیقاتی را ارزشمند و ضروری برشمرد و افزود: مدیریت آب در روستاها و حفظ منابع آبی با تداوم کشاورزی و کشت درختان مثمر و کم آبخواه و همچنین اجرای شیوه های نوین آبیاری منجر به آبادانی و رونق مجدد روستاها خواهد شد.

امام جمعه یزد رونق اشتغال و تشویق مردم به بازگشت به مناطق روستایی و انجام فعالیت های کشاورزی و تولیدی را مهم و پراهمیت دانست و خواستار تلاش و حمایت متولیان امور در این راستا شد و از صحبت هایی که در خصوص توقف کشاورزی در استان یزد به بهانه کم آبی و بارش های محدود انجام می شود به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید