Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دومین جلسه هم اندیشی فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دهستان گیفان

دومین جلسه هم اندیشی فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با حضور مدیر جهاد کشاورزی بجنورد، مسئولین و روسای ادارات و اعضای دهیاری ها و شوراهای اسلامی دهستان گیفان در محل حسینیه روستای گیفان برگزار شد.

برگزاری دومین جلسه هم اندیشی فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دهستان گیفان

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بجنورد در این جلسه گفت: منطقه گیفان علی رغم برخورداری از پتانسیل های طبیعی و ارزشمند، با محرومیت نسبتا بالایی مواجه می باشد لذا ضروریست با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه در جهت محرومیت زدایی و توسعه پروژه های کشاورزی در این منطقه گام برداشت.

یحیی رمضانی گفت: در حال حاضر بزرگترین آفت در حوزه کشاورزی عدم وجود آمار واقعی می باشد و ما در مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی وظیفه داریم با مشارکت اعضای محترم شورای اسلامی و نظام صنفی کشاورزان نسبت به تهیه آماری دقیق و قابل استناد اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح های موفق و ارزشمند اجرا شده در روستای قتلیش اظهار داشت: این طرح ها، زنجیره اقتصادی کاملی محسوب می گردند که با ایجاد اشتغالی پایدار موجبات مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم کرده است.

رمضانی گفت: اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در مقایسه با احداث کانال های انتقال آب علمی تر، فنی تر و موثر تر خواهد بود مگر اینکه امکان اجرای این سیستم ها به دلایل فنی میسر نباشد، ازاین روی بهره برداران عزیز با رعایت پروتکل های فنی می توانند با مشورت کارشناسان و مشاوران بخش فنی و زیر بنایی نسبت به توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار اقدام نمایند و از اعتبارات این بخش بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید