Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده عنوان کرد:

سیاستگذاری‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در سال جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سیاست‌های این سازمان در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی را تشریح کرد.

سیاستگذاری‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تبریک 27 خرداد ماه سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی، برنامه‌های پیش روی این سازمان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی استان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: برنامه‌های کشاورزی در کشور دارای وسعت زیادی است و طبعاٌ در استان خوزستان نیز که بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی کشور محسوب می‌شود این برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های بخش کشاورزی استان تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پیگیری فاز دوم طرح مقام معظم رهبری در استان، توسعه همه جانبه کشاورزی از طریق اصلاح الگوی کشت، توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، توسعه باغات در مناطق مستعد، احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای و پیگیری تامین اعتبار نخیلات آبادان و خرمشهر اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین انجام کشت‌های متراکم، پرورش ماهی در قفس در دریاچه‌ها، تالاب‌ها و سدها، توسعه مکانیزاسیون، نیاز به احداث کارخانه تراکتورسازی در استان، مدیریت جامع کشاورزی در زمینه‌های مختلف و مدیریت مصرف آب از طریق سیستم‌های آبیاری تحت فشار و نهاده‌ها را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال 1399 برشمرد.

وی با بیان این مطلب که تولید محصولات کشاورزی باید صادرات محور باشد بیان داشت: از جمله اقدامات مهم دیگر، توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان، ضرورت پیگیری مداوم و برنامه محور روش‌های اصلاح رقم، نژاد و به‌گزینی در زراعت، باغبانی، پرورش دام، طیور و آبزیان، برنامه‌ریزی جهت کاهش مخاطرات فراگیر و جذاب کردن پوشش‌های بیمه‌ای برای کشاورزان است که در دستور کار سازمان قرار دارد.

امیری زاده در خاتمه بر همکاری نزدیک بخش تحقیقات و اجرا تاکید و عنوان کرد: مراکز تحقیقات باید مسائل حوزه اجرا را مورد بررسی قرار داده و حل کنند چرا که بخش تحقیقات توانمندی‌های بسیار زیادی داشته و باید یاریگر حوزه اجرا باشد.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید