Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان موظف به فنس کشی اطراف استخرها شدند

تمامی کشاورزان موظف هستند استخرهای ذخیره آب را فنس کشی کنند و داخل استخر طناب و پله‌های نجات نصب و تابلو شنا ممنوع حاشیه استخر نصب کنند.

کشاورزان موظف به فنس کشی اطراف استخرها شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، منصور شیشه‌فروش  در سمیرم اظهار داشت: از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون ۳۰ مورد حادثه شنا در نقاط مختلف استان اتفاق افتاده که ۱۷ نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان افزود: با توجه به هشدارها و تابلوهای شنا ممنوع در حاشیه سدها، کانال‌های آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی گردشگران و مردم محلی در این نقاط شنا می‌کنند که منجر به غرق شدن آن‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل سردی، حالت کششی، ناهمواری. امواج و خندقی بودن منابع آبی ازجمله رودخانه‌ها حتی برای افرادی هم که شنا بلد باشند خطرناک و منجر به غرق شدن آن‌ها می‌شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: در استان اصفهان طی سال‌های گذشته ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی و باغات کشاورزی آبیاری تحت‌فشار اجراشده که ۳۲۰۰ استخر ذخیره آب هم در کنار مزارع و باغ‌ها احداث‌شده که شنا کردن در این استخرها بسیار خطرناک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: اکیپ‌هایی در استان راه‌اندازی شده که با افرادی که در مناطق ممنوعه شنا می‌کنند برخورد شود.

وی عنوان کرد: به جهاد کشاورزی ابلاغ‌شده که تمامی کشاورزان موظف هستند استخرهای ذخیره آب را فنس کشی کنند و داخل استخر طناب و پله‌های نجات نصب و تابلو شنا ممنوع حاشیه استخر نصب کنند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با چهار بخش شش شهر و ۱۲۰ روستا در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید