Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

افزایش 20 درصدی خرید گندم در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ضمن اعلام پایان برداشت محصولات شتوی در این شهرستان گفت: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان قیروکارزینی در مراکز خرید تضمینی نسبت به سال گذشته با افزایش 20 درصدی همراه بوده است.

افزایش 20 درصدی خرید گندم در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی اظهار کرد: در دو مرکز خرید تضمینی تعاونی روستایی این شهرستان بیش از 13 هزار تن گندم مازاد خریداری شده است که در مقایسه با خرید سال قبل بیش از دو هزار تن افزایش دارد.

به گفته وی؛ سطح قابل برداشت محصول گندم در قیروکارزین برای کشت آبی بیش از 3300 هکتار و برای کشت دیم بالغ بر 330 هکتار بوده است که میانگین تولید آن به ترتیب 4.3 و 1.7 تن در هکتار محاسبه شده است.   

 این مقام مسئول تصریح کرد: افزایش سطوح زیر کشت گندم با توجه به بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری همچنین به کار گیری مسائل مدیریتی همچون محلول پاشی با ریز مغذی ها و مبارزه به موقع با آفات موجب شد تا میزان تولید گندم بیشتر از سال قبل باشد.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 60 درصد وجوه گندم کاران شهرستان قیروکارزین پرداخت شده است، ابراز کرد: تهیه اسناد مالی و پرداخت مطالبات بقیه کشاورزان در دست انجام است و به سرعت عملیاتی خواهد شد.

او تاکید کرد: تمامی وجوه واریزی ناشی از مطالبات گندم به حساب کشاورزان در حساب بانک کشاورزی قابل برداشت خواهد بود و بانک از انجام هر گونه اقدام به دلیل بدهی یا معوقات بانکی کشاورز منع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین یاد آوری کرد: توزیع نهاده های شیمیایی برای کشت گندم در سال زراعی آینده صرفا بر اساس میزان گندم تحویل شده به مراکز خرید تضمینی انجام خواهد شد.

همتی از کشاورزان درخواست کرد: قبل از هر گونه اقدام برای هر نوع کشت ابتدا با کارشناسان پهنه هماهنگ و نسبت به ثبت سطوح زیر کشت خود در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی اقدام کنند.

تا کنون بیش از 9 هزار تن از محول گندم تولیدی شهرستان قیروکارزین به مقصد سیلو ها بارگیری و حمل شده است .

قیروکارزین در 169 کیلو متری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید