Iranian Agriculture News Agency

عبدالامیر نیرومند همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد:

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب خوداتکایی در سال جهش تولید

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به رویدادهای یک سال اخیر این معاونت گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به راه‌اندازی سامانه سماصط، بهره‌گیری از سامانه بازارگاه و افتتاح پروژه‌های گوناگون در سال 98 اشاره کرد.

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب خوداتکایی در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همزمان با هفته جهاد کشاورزی از اجرای پروژه‌ها و اقدامات انجام شده در سال گذشته این معاونت در استان سخن گفت.

وی از جمله این اقدامات را بهره‌برداری از سامانه سماصط برای هدفمند شدن جوجه‌ریزی مزارع پرورش انواع طیور برشمرد و افزود: همچنین استفاده از ظرفیت سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی جهت تامین نهاده‌ها خوراکی مورد نیاز واحدهای پرورش دام و طیور به منظور استمرار تولید در واحدها و کاهش وقفه در روند تامین کالاهای اساسی جامعه، هماهنگی برای خرید حمایتی مرغ قابل انجماد، پیگیری راه‌اندازی زنجیره‌های تولید گوشت قرمز و شیر، تاکید بر رعایت وزن طیور قابل کشتار مطابق با شاخص‌های بازار و آماربرداری از زنبورستان‌های استان در مهر و آبان 98 از دیگر اقدامات این معاونت در سال گذشته محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: بهره‌برداری از سامانه سبوس برای نظارت و برنامه‌ریزی در توزیع سبوس بین واحدهای تولیدی، توزیع نهاده‌های خوراکی (کنجاله، سویا، ذرت و جو) برای واحدهای پرورش دام و طیور از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی، تکمیل زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ و تکمیل و ارسال قیمت نهاده‌های دام و طیور در سامانه سامانک بصورت روزانه از فعالیت‌های دیگر سازمان در سال گذشته بوده است. 

نیرومند در ادامه ضمن اشاره به کل تولیدات دام، طیور و زنبور عسل استان در سال 98 تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 106 هزار و 797 تن گوشت مرغ، 10 هزار و 171 تن تخم‌مرغ، 2 هزار و 641 تن عسل، 355 هزار و 088 تن شیر و بیش از 43 هزار و 973 تن گوشت قرمز در استان تولید شد. 

وی با بیان اینکه در سال 1398 پروژه‌های قابل توجهی در بخش تولیدات دامی استان به بهره‌برداری رسیده‌اند گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح 3 واحد پرواربندی بره صنعتی به ظرفیت یک هزار و 300 راس، 11 واحد پرواربندی گوساله صنعتی به ظرفیت یک هزار و 215 را، 4 واحد پرورش گاو شیری صنعتی و 2 واحد سنتی به ظرفیت 218 راس و 1 واحد پرورش گوسفند داشتی صنعتی و 1 واحد سنتی در مجموع به ظرفیت 319 راس اشاره کرد.

نیرومند همچنین افتتاح 1 واحد مرکز جمع‌آوری شیر به ظرفیت روزانه 5 تن، 1 واحد مرغ تخمگذار صنعتی به ظرفیت 150 هزار قطعه، 1 واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 4 هزار قطعه در هر دوره و افتتاح 1 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 50 هزار قطعه را از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سال گذشته عنوان کرد.

عبدالامیر نیرومند در ادامه خاطر نشان کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار جهش تولید در استان طرح‌های مختلفی از جمله احداث واحدهای پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 200 هزار قطعه، احداث واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت 60 هزار قطعه، احداث واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 14 هزار قطعه و احداث 3 واحد پرورش گاومیش مجموعاٌ با ظرفیت 5 هزار و 500 راس را در سال 1399 در دستور کار خود دارد.  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین احداث 3 واحد پرورش گوسفند مجموعاٌ با ظرفیت 20 هزار و 200 راس، احداث واحد پرورش بز با ظرفیت 5 هزار راس و احداث واحد پرواربندی گاومیش با ظرفیت 3 هزار راس را از دیگر طرح های اجرایی این معاونت در سال 1399 برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید