Iranian Agriculture News Agency

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛

کشاورزی دانش بنیان با اجرای طرح "یاوران تولید" محقق می‌شود

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با حضور محققان در عرصه در طرح یاوران تولید، تحقق کشاورزی دانش بنیان تسهیل خواهد شد.

 کشاورزی دانش بنیان با اجرای طرح "یاوران تولید" محقق می‌شود

علی اکبر مویدی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به هفته نکوداشت جهاد کشاورزی، گفت: روز ششم از این هفته با شعار کشاورزی، نوآوری و دانش محوری نامگذاری شده، زیرا اصلی ترین شاخص کشورها علم و فن آوری است.

وی افزود: در بسیاری از کشورها برای توسعه کشاورزی، به منابع پایه وابسته نیستند و وابستگی آنها به دانش محور بودن کشاورزی است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد: به دلیل محدودیت در منابع پایه از جمله آب و خاک راهی جز دانش محوری برای تولید در بخش کشاورزی وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه دانش محوری در کشاورزی، امنیت غذایی را نیز به دنبال دارد، گفت: اجرای طرح یاوران تولید با دستور وزیر جهاد کشاورزی برای این مهم در دستور کار قرار گرفته و این طرح در سه هفته گذشته به استان های کشور ابلاغ شده است.

مویدی با بیان اینکه با حضور محققان در عرصه در طرح یاوران تولید،  تحقق کشاورزی دانش بنیان تسهیل خواهد شد، گفت: در طرح یاوران تولید، محققان به صورت عملیاتی در عرصه حضور می یابند.

 وی با بیان اینکه انتقال دانش و نوآوری از مراکز پژوهشی به بهره برداران در طرح یاوران تولید انجام می شود، ادامه داد: همچنین این طرح یک فعالیت تیمی است که با همکاری کارشناسان اجرایی، محققان معین و مروجان در پهنه به اجرا در می‌آید.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به وجود 2 هزار عضو هیئت‌علمی در بخش کشاورزی، گفت: یافته‌های پژوهشی بسیار خوبی در بخش کشاورزی وجود دارد که اگر بتوانیم به‌سرعت این طرح‌ها را وارد عرصه تولید کنیم؛ می‌توانیم تولیدات را به‌صورت کمی و کیفی افزایش دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید