Iranian Agriculture News Agency

حضور هدفمند اعضاء هیت علمی در برنامه‌های اجرایی

جلسه هما هنگی یاوران تولید به منظور حضور هدفمند اعضاء هیأت علمی بخش کشاورزی در برنامه های اجرایی در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی برگزار شد.

حضور هدفمند اعضاء هیت علمی در برنامه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این جلسه ابتدا مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کفت: قبلا حضور محققان معین در کنار کارشناسان پهنه ها برنامه ریزی شده که 87 نفراز جمله  53 نفر از مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی وموسسه تحقیقات پسته  و  34 نفر از محققین معین بصورت مرتب به پهنه ها سرکشی می نمودندو 121 مورد محققان در سامانه پهنه بندی بصورت آن لاین حضور داشتند. محققان یا کارشناسان پهنه از طریق این سامانه ارتباط برقرار می کنند.

وی افزود:171 هزار بهره بردار در سامانه جامع پهنه بندی ثبت شده اند

عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: مراکز تحقیقاتی چراغ راه بخش اجرا هستند

 و بر اساس این طرح قرار است اعضاء هیئت علمی در کنار واحد اجرا باشندو تجربه و علم واحد اجرا با تحقیقات و نتایج پژوهش های مراکز تحقیقاتی به اتفاق در بخش کشاورزی عملیاتی بشود.

وی افزود براساس این طرح حضور هدفمند محققین ، تشکیل تیم های پایش و نظارت چالش های تولید وتعامل  مراکز با روسای سازمان جهاد کشاورزی درر قالب کارگروه یاوران تولید انجام که بر اساس مشکلات از قبل احصاء شده از محققان مربوطه خواسته می شود گروههای نظارتی را همراهی کنند.

 وی افزود این طرح در 5 محور زراعت- باغبانی – دام و طیور- شیلات و منابع طبیعی اجرا می شود.

سعیدی افزود:در شهرستانها الویت اعزام کارشناسان بررسی و به کارگروه استان اعلام می نماید و کارگروه استان نسبت به اعزام کارشناسان به همراه محققان مرتبط اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید