Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : برداشت محصول گندم از سطح ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شده است .

برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه با بیان این مطلب پیش‌بینی کرد امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن محصول ازاین اراضی برداشت شود .

وی افزود : از این میزان گندم تولیدی پیش بینی می شود افزون بر ۲۲۰ هزار تن بصورت تضمینی از کشاورزان  استان خریداری شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با اشاره به این نکته که مراکز خرید آماده تحویل محصول کشاورزان هستند اضافه کرد : در سال زراعی جاری ۲۱ مرکز خرید در استان از ساعت ۸ صبح تا زمانی که کشاورزان گندم  تحویل  می دهند این مراکز باید محصول  را خریداری کنند.

خمسه در ادامه با اشاره به این نکته که  تولید محصول گندم با کیفیت از اقدامات اساسی جهاد کشاورزی است خاطر نشان کرد : امسال برای تولید محصول با کیفیت و سن زدگی پایین مبارزه با سن مادر و پوره  درسطح ۱۱۵ هزار هکتار انجام شد ه است .

وی افزود : در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورری استان به زیرکشت گندم رفته است که از این میزان ۴۹ هزار هکتار گندم آبی و ۱۰۶  هزار هکتار گندم دیم است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته  در مبارزه با سن غلات  استان قزوین از  رتبه ۳۱ کشوری  جز ۵ استان برتر کشور در مبارزه با سن و همچنین گندم سالم بوده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید