Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا بیان شد:

پیش‌بینی برداشت 6هزار کیلوگرم گندم در هرهکتار از مزارع شهرستان تهران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران با اشاره به برداشت گندم از مزارع این شهرستان از 20خردادماه گفت: پیش بینی می شود عملکرد مزارع گندم شهرستان تهران به 6هزار کیلوگرم در هکتار افزایش یابد.

پیش‌بینی برداشت 6هزار کیلوگرم گندم در هرهکتار از مزارع شهرستان تهران

جبرئیل برادری در گفتگو با ایانا در استان تهران گفت: در سال زراعی جاری بیش از یک هزار و 600 هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان تهران زیر کشت محصول گندم رفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی مطلوب سال جاری،  بارش مناسب اول فصل، رعایت مسائل ترویجی، مبارزه به موقع با علف های هرز و سن غلات، پیش بینی می شود میزان عملکرد برداشت گندم در سطح نیز افزایش مطلوبی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: سال زراعی گذشته از هر هکتار از مزارع گندم 5 هزار و 500 کیلوگرم گندم برداشت شد که پیش بینی می شود این میزان عملکرد  در سال جاری به 6 هزار کیلوگرم در هکتار افزایش یابد.

برادری گفت: برای برداشت گندم 9 دستگاه کمباین در شهرستان تهران حضور دارند که همگی غیر بومی و از سایر استان ها به شهرستان وارد شده اند.

وی افزود: هم اکنون مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلوهای شهرستان های مجاور آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد .

برادری قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری را 25 هزار ریال اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید