Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان

زمینه ایجاد اشتغال برای۱۲۸۸ نفر در حوزه آب و خاک

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جها؟ کشاورزی استان ایلام از زمینه ایجاد اشتغال برای۱۲۸۸ نفر در حوزه آب و خاک استاو خبر داد.

زمینه ایجاد اشتغال برای۱۲۸۸ نفر در حوزه آب و خاک

همایون مظاهری در خصوص راه‌های جذب سرمایه در بخش کشاورزی و تاثیر آن در ایجاد اشتغال در استان ایلام ، ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام گفت: آب و خاک زیربنای توسعه است و توجه به طرح‌های زیربنایی آب و خاک و اجرای آنها در سالی که به نام "جهش تولید" نامگذاری شده است برای تولید و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی ضروری است.

مظاهری اضافه کرد: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان ۱۸ پروژه مهم تامین آب در سطح استان مطالعه و در دست اجرا دارد که در صورت تامین اعتبار در سال جاری ، ۸ پروژه مهم همه آنها به بهره‌برداری خواهد رسید. با اجرای این پروژه‌ها زمینه ایجاد اشتغال ۱۲۸۸ نفر فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای سیاست‌های وزارتخانه متبوع در سال جاری اولویت های کاری خود در ۵ رسته شامل گلخانه، گیاهان دارویی ،صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه باغات در اراضی شیبدار و شیلات و آبزیان پیگیری نموده است که در صورت اعطای تسهیلات تکمیلی ۸ طرح گلخانه‌ای در شهرستان‌های هلیلان، مهران و ملکشاهی با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد ریال و ۲۵ طرح صنایع کشاورزی در رسته‌های مختلف با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید .

مظاهری ادامه داد: این سازمان با شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش کشاورزی ۵ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش دام ،طیور و صنایع کشاورزی تدوین و با تکمیل طرح توجیهی آنها را به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان معرفی نموده است .از جمله این طرح‌ها می‌توان به مزرعه پرورش مرغ مادر و جوجه یک روزه، گاو شیری ۲۰۰۰راسی، کارخانه روغن کشی از دانه های کلزا، سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی و طرح تولید اسانس و عرقیات گیاهی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین چالش کنونی در این بخش بحث جذب سرمایه گذار می باشد. ما در بحث گلخانه با ایجاد زیرساخت‌ها و شهرکهای کشاورزی توانستیم گام موثری در راستای سیاست‌های وزارتخانه بر داریم اما در سایر رشته ها به دلیل نبود زیرساخت مناسب، بعد مسافت، نبود تسهیلات کم بهره و غیره جذابیتی برای سرمایه‌گذار ایران غیر بومی وجود ندارد وعملا اجرای این طرح ها که به نوعی نقش موثری در توسعه و ایجاد اشتغال پایدار استان دارند مجهول مانده است، لذا انتظار میرود تدابیری اتخاذ شود و با الزام سرمایه گذاران حامی میتوان این طرح ها را اجرا نمود. با اجرایی شدن این طرح ها و سایر طرح های زیربنایی زمینه توسعه، افزایش تولید و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید