Iranian Agriculture News Agency

مهار آتش‌سوزی در ۱۲ هکتار باغات و مراتع چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آتش‌سوزی‌ها در ۱۲ هکتار از زمین‌های استان مهار شد.

مهار آتش‌سوزی در ۱۲ هکتار باغات  و مراتع چهارمحال و بختیاری

مرتضی زمانپوردر گفت و گو با خبرنگار ایانادر شهرکرد تاکید کرد: در این مدت دو مورد آتش‌سوزی در زمین‌های شهرستان‌های سامان و اردل رخ داد.
وی افزود: در آتش‌سوزی سامان هفت هکتار از باغ‌های قدیم این شهرستان سوخت.

زمانپور تصریح کرد: این آتش‌سوزی با اقدام به‌موقع اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کنترل و مهار شد.

وی یادآور شد: در صورت ورود دیرهنگام نیروهای امدادی، مردمی و بسیجی برای مهار این آتش‌سوزی، افزون‌بر ۱۰۰ هکتار از طرح‌های توسعه باغات سامان طعمه حریق می‌شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه دوتو رحیم آباد مشایخ شهرستان کیار اظهار داشت: این طرح مرتعداری دارای پوشش بسیار زیاد است.

وی گفت: این آتش‌سوزی در همان ساعات اولیه با حضور اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و نیروهای امدادی و مردمی شهرستان‌های اردل و کیار کنترل و مهار شد.
زمانپور تاکید کرد: در این حادثه پنج هکتار از مراتع منطقه در آتش سوخت.

وی افزود: سهل‌انگاری و کوتاهی در کنترل و مهار این آتش‌سوزی باعث خسارت در بیش از یک‌هزار هکتار مرتع می‌شد.

به گزارش ایانا، سامان در ۱۶ کیلومتری، اردل در ۷۵ کیلومتری و کیار در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است. 

شهرستان سامان رتبه نخست تولید بادام در ایران را دارد و بیشترین بادام تولید رقم مامایی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید