Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران

تولید ۵۳۱۲۰ تن محصولات باغی در کامیاران

وجود ۱۹۶۰۰ کندوی عسل

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: سالانه ۵۳ هزار و ۱۳۲ تن محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، بهرام کوشکی اظهار کرد: به مناسبت هفته مبارک جهاد کشاورزی تعداد ۳۱ طرح با اعتبارات بالغ بر ۷۱ هزار و ۹۹۱ میلیون ریال با اشتغالزایی ۱۰۷ نفر در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، امور دام، آب و خاک، صنایع کشاورزی و سایر موارد بصورت متمرکز از طریق ستاد استانی بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد‌.

وی گفت: بخش کشاورزی در تمام برنامه توسعه اقتصادی شهرستان کامیاران نقش محوری داشته و از آنجایی که از دیرباز کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در تولید و معیشت و اشتغال داشته و فرهنگ ایرانی با کشاورزی پیوندی ناگسستنی دارد. وی افزود: امروز این بخش با اتکا به دانش روز یکی از ارکان پیشرفته تولید و اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران در ادامه گفت: شکی نخواهد بود با رونق این بخش و کشاورزی دانش‌بنیان بخش عمده ای از صادرات غیر نفتی کشور را به دوش کشیده خواهد شد.

وی اذعان کرد:  تولید سالیانه محصولات زراعی بالغ بر ۲۷۰ هزار تن( گندم به عنوان محصول استراتژیک با تولید ۶۵ هزار تن و ذرت دانه‌ای که شهرستان کامیاران در استان به عنوان قطب تولید این محصول سالیانه بالغ بر ۱۲ هزار تن تولید می‌شود.

کوشکی با اشاره به تولید ۵۳ هزار و ۱۳۲ تن محصول باغی در این شهرستان اظهار کرد: عمده محصول باغی این شهرستان شامل توت فرنگی، گردو، انگور، هسته‌داران و دانه‌داران است.

به گفته وی، سالانه۳۰ هزار تن شیر و ۳ هزار تن گوشت قرمز از تعداد ۳۰۶ هزار واحد دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۱۰ هزار تن گوشت سفید با توجه به ۹۰ واحد مرغداری مجاز در شهرستان کامیاران تولید می‌شود.

کوشکی افزود: یک‌هزار و ۸۳۰  تن گوشت ماهی قزل‌آلا از ۷۹ مزرعه که ۵۴ مزرعه آن متعلق به مجتمع شیلات پالنگان است تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۲۹ تن عسل از ۱۹ هزار و ۶۰۰ کندوی مدرن و بومی در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام