Iranian Agriculture News Agency

اعلام قرق ذخیره‌گاه‌های جنگلی در استان سمنان

رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در راستای اجرای طرح 9 در 99 سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور چهار ذخیره‌گاه جنگلی استان سمنان تجدید آگهی شد.

اعلام قرق ذخیره‌گاه‌های جنگلی در استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، بهزاد گلابیان اظهار کرد: محدوده ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان به همراه مختصات، نقشه محدوده و سامان‌های عرفی منطقه درج‌شده و از عموم مردم و به‌خصوص دامداران مناطق مجاور خواسته‌شده است از چرای دام، قطع درخت و بوته کنی و هرگونه تخریب در محدوده‌های اعلام‌شده خودداری کنند.

وی تصریح کرد: معرفی ذخیره‌گاه‌های جنگلی به‌منظور حفاظت بیشتر از گونه‌های نادر، در معرض تهدید و انقراض و همچنین گونه‌های درختی و درختچه‌ای با صفات برتر ژنتیکی است.

احاله مدیریت پارک جنگلی شهید ساجدی دامغان

رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به احاله مدیریت بهره‌برداری پارک‌های جنگلی استان به بخش‌های نیمه‌دولتی و خصوصی گفت: پارک جنگلی شهید ساجدی شهرستان دامغان پس از تهیه طرح و برگزاری تشریفات قانونی ازجمله تصویب طرح در کمیته فنی و برگزاری مزایده به بخش خصوصی صاحب صلاحیت احاله مدیریت شد.

گلابیان گفت: با احاله مدیریت پارک‌های جنگلی به بخش خصوصی علاوه بر کاهش هزینه‌های بخش دولتی با پیش‌بینی فعالیت‌های درآمدزا در طرح مصوب، میزان بازدهی پارک‌های جنگلی و خدمات‌رسانی به مردم افزایش می‌یابد.

وی افزود: به‌منظور ارج نهادن به مقام والای شهدای منابع طبیعی که در راه حفاظت از منابع طبیعی کشور و در درگیری با قاچاقچیان چوب و متصرفین اراضی ملی جان خود را تقدیم کرده‌اند پارک جنگلی آب مرجان «شهرستان میامی، به» پارک جنگلی شهدای منابع طبیعی «تغییر نام یافت؛ و به‌منظور تجلیل از شهدای مدافع حرم، پارک جنگلی» صیدآباد «شهرستان سرخه با عنوان» پارک جنگلی شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید