Iranian Agriculture News Agency

امنیت غذایی مولفه اصلی امنیت ملی

مدیر جهادکشاورزی لاهیجان روز جمعه ۲۳ خرداد پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته جهادکشاورزی سخنرانی نمود. کمالپور ضمن بیان شعار جهادکشاورزی،جهش تولیدوامنیت غذایی گفت: امنیت غذایی که مولفه اصلی امنیت ملی است مهم ترین سیاست وزارت جهادکشاورزی است .

امنیت غذایی مولفه اصلی امنیت ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، گودرز کمالپور؛ مدیر جهادکشاورزی لاهیجان روز جمعه ۲۳ خرداد پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته جهادکشاورزی سخنرانی کرد.
کمالپور ضمن بیان شعار جهادکشاورزی،جهش تولیدوامنیت غذایی گفت: امنیت غذایی که مولفه اصلی امنیت ملی است مهم ترین سیاست وزارت جهادکشاورزی است.
مدیر جهادکشاورزی لاهیجان حفظ محیط زیست و حفظ کاربری اراضی را نیز از سیاستهای وزارت جهادکشاورزی دانست وافزود: اگر دو مورد اخیر رعایت نشود امنیت غایی محقق نمی شود.
کمالپور در ادامه به چهار برنامه شاخص سازمان جهادکشاورزی استان گیلان اشاره نمود و گفت: طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری از سال ۷۶ شروع شده و مزایای زیادی دارد که می توان به بعضی از آنها اشاره نمود از جمله ایجاد کرتهای منظم، جاده؛ نهر و زهکش مجزا ، استفاده از ماشین آلات کشاورزی در داخل مزرعه ، کشت دوم در شالیزار بعد از برداشت برنج، کاهش نیروی کار انسانی و کااهش هزینه تولید و... 
مدیر جهادکشاورزی ورود ناوگان و ماشین آلات کشاورزی به مزرعه را از طریق اعطای تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون به روستاییان  از دیگر برنامه های شاخص سازمان جهادکشاورزی دانست و افزود: در حال حاضر میزان نشاء مکانیزه در شهرستان حدود ۵۰ درصد است و پیش بینی می شود که برداشت مکانیزه برنج امسال به بالای ۹۰ درصد برسد.
کمالپور فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی را از اولویتهای سازمان جهادکشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: با بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی می توان ارزش افزوده محصولات را بالا برد  و کشاورزی را مقرون به صرفه کرد.
کمالپور در پایان به پروژه های آبرسانی برای روستاییان اشاره کرد و گفت: پروژهای احداث ایستگاه پمپاژ، انتقال آب با لوله ، آبیاری تحت فشار و لاینینگ و بهسازی و لایربی آب بندانها از دیگر برنامه های سازمان و مدیریت جهادکشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید