Iranian Agriculture News Agency

توسعه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی حلقه مؤثر در جهش تولید

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی گیلان در ارتباط با اهداف شعار سال ۹۹ در خصوص جهش تولید گفت : جهش تولید راهبردی اساسی در امتداد راهبرد رونق تولید است و صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی به‌عنوان یک بخش پیشران در اقتصاد کشور و از طلایه‌داران ایجاد ارزش‌افزوده، اشتغال و ارزآوری باید به‌طورجدی مدنظر مسئولان دولتی و مجلس قرار گیرد.

توسعه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی حلقه مؤثر در جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، جواد زاده با اشاره به اینکه استان گیلان در بخش کشاورزی و صنعت تبدیلی به لحاظ وضعیت ممتازی که دارد می‌تواند در مسیر جهش تولید بسیار تاثیرگذارباشد بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های صنایع تبدیلی و غذایی گیلان که تقریباً در حدود ۷۰ درصد سهم را به خود اختصاص داده است می‌تواند یک پشتوانه و حدود اطمینان خوبی در جهش تولید باشد.
وی تأکید کرد: برای ایجاد ظرفیت‌های عملی جهش تولید سیاست‌های اجرایی و ضربتی مؤثری می‌توان داشت. 
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی  گیلان  ذکر این نکته که جهش تولید صرفاً به معنای افزایش تولید نیست را ضروری دانست و اظهار کرد: ایجاد ظرفیت‌های منطقی و اقتصادی، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات تولید و بالا بردن تولید در راستای اقتصادی کردن نهاده‌ها و مواد اولیه تولید از مهم‌ترین شاخص‌ها و رئوس جهش تولید است. 
وی ادامه داد: بنابراین جهش در تولید فقط جهش در کمیت تولید نیست بلکه کیفیت تولید نیز باعث ارتقا پیدا کند. این چیزی است که می‌توان در چارچوب سیاست‌هایی که در بالا گفته شد تولید را جهش داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید