Iranian Agriculture News Agency

ماکنعلی:

وزارت جهاد کشاورزی در واگذاری تصدی‌گری‌ها به تشکل‌ها جدی است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال شفافیت و مشارکت تشکل‌های غیردولتی در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها است.

وزارت جهاد کشاورزی در واگذاری تصدی‌گری‌ها به تشکل‌ها جدی است

به گزارش ایانا، علی صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال شفافیت و مشارکت تشکل‌های غیردولتی در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها است، اظهار کرد: تعدد تشکل‌ها که هم‌بردار و هم‌راستا نباشند به آن صنعت آسیب می‌زند، بنابراین یکی از  وظایف این کمیته ساماندهی این تشکل‌های متعدد است.

وی افزود: ساختار کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور به نحوی است که ۸ بخش را در حوزه دام، طیور و آبزیان، در برمی‌گیرد که شامل معاونت امور دام، سازمان امور عشایر، سازمان دامپزشکی کشور، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان شیلات ایران، موسسه سرم سازی رازی و ۲موسسه تحقیقاتی امور دام و شیلات است و قرار است در این کمیته سازماندهی شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اهداف این کمیته اذعان کرد: کارهای مهمی در دستور کار این کمیته قرار دارد که واگذاری کلیه تصدی‌گری‌های این بخش‌ها به تشکل‌های متناظر خود همچنین به روزرسانی آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها متناظر با نظر و پیشنهاد این تشکل‌‌ها از اهم آن است چرا که وزارت جهاد کشاورزی به تدوین دستورالعمل‌ها بدون هماهنگی با نظر تشکل‌ها و تولیدکنندگان اعتقادی ندارد.

وی افزود: گام بعدی این کمیته حرکت به سوی بهره‌وری در تولید طیور است، باید در نظر داشت که در کشور منابع بسیاری وجود دارد که تمام ظرفیت آن استفاده نشده است مانند کارخانجات تولید خوراک دام و طیور چنانچه ما به میزان ۹.۵میلیون تن واردات ذرت سالانه داریم اما از آنجایی که سیستم فعلی ما خام فروشی است، باعث شده ۱۳درصد دور ریز داشته باشیم که این میزان معادل ۱۴۰ هزار هکتار کشت ذرت است.

این مقام مسئول هدف بعدی کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور را ساماندهی تشکل‌ها عنوان کرد:  در این نشست مقرر شد با توجه به وظایف، اتاق تعاون تشکیل کمیته ساماندهی تشکل ها را در دستور کار قرار دهد.

ماکنعلی با تاکید بر اینکه ما در سازمان دامپزشکی چیزی به نام امضا در قرنطینه نداریم، خاطر نشان کرد: شرایط کنونی اقتصاد، شرایط پیچیده‌ای است و به دلیل ویژه بودن این شرایط بایستی کنار هم قرار بگیریم و این شرایط را از سر بگذرانیم و وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تفیذ اختیارات به تشکل ها جدی است و از تشکل ها درخواست می کنم که انگیزه و اراده کار را به سمت منفی گرایی هدایت نکنند تا بتوانیم از این شرایط اقتصادی سربلند عبور کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید