Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از ۴ محصول سالم گواهی شده زنان روستایی خراسان جنوبی

همزمان با پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی، از چهار محصول سالم گواهی شده زنان روستایی خراسان جنوبی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان رونمایی شد.

رونمایی از ۴ محصول سالم گواهی شده زنان روستایی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان، رییس سازمان، مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری و جمعی از معاونین و مدیران و همچنین بهره برداران بخش کشاورزی برگزار گردید، گواهی محصول سالم برای «خیار گلخانه ای» به «الهام اصفهانی» از خوسف، گواهی محصول «زرشک» سالم به «حبیبه آلمانی» از روستای مهموئی شهرستان بیرجند، گواهی «سبزیجات برگی» به «زهرا حسنی» از روستای «اصفهک» شهرستان طبس، گواهی «زعفران» به «فرحناز صداقت طالبی» از باغستان سفلی شهرستان فردوس اهدا شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: سال گذشته طرح تولید محصول سالم برای چهار محصول زراعی و باغی استان شامل خیار گلخانه‌ای خوسف، سبزیجات برگی طبس، زعفران فردوس و زرشک بیرجند اجرا شده است.

شراره شیبانی  با بیان اینکه از ۱۰۰ محصولی که در کشور استاندارد سازی شده سهم استان چهار محصول بوده است، ادامه داد: این طرح با توجه به ارتقای مهارت‌های شغلی زنان کشاورز با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد و با محوریت اجرایی کردن دستورالعمل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی اجرا شد.

وی افزود: بعد از انجام آزمایشات و آنالیزهای لازم در خصوص باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین، گواهی انطباق و گواهی استاندارد تشویقی همزمان برای این چهار محصول صادر شده است.

 وی با اشاره به اینکه این گواهی‌ها از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی اخذ شده‌اند، بیان کرد: محصولات گواهی شده، محصولاتی هستند که باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین در حد مجاز است.

 مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: این پروژه به طور پایلوت از سال زراعی ۹۷ ویژه زنان روستایی استان آغاز شده است.

 در راستای موافقت نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی مؤسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، پروژه ملی استقرار استانداردهای کشاورزی ویژه زنان روستایی با هدف ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده در خراسان جنوبی اجرا شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید