Iranian Agriculture News Agency

بهزادنسب تاکید کرد:

لزوم شبکه سازی گسترده در جهت هم‌افزایی در صندوق‌های غیر دولتی در بخش کشاورزی

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: ما برای ایجاد هم‌افزایی بین صندوق‌ها در سطح ملی نیازمند ایجاد یک شبکه سازی گسترده بین صندوق ها هستیم که این طرح هم در دستور کار قرار گرفته است.

لزوم شبکه سازی گسترده در جهت هم‌افزایی در صندوق‌های غیر دولتی در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، جانعلی بهزادنسب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: این شرکت‌های سرمایه‌گذاری از سه جهت حائز اهمیت هستند که یکی از آن‌ها، ادغام سرمایه‌های دولتی و غیر دولتی است.

وی افزود: بخش غیردولتی حداقل ۵۱ درصد از سهام این صندوق‌ها را در اختیار دارد و این در شرایطی است که دولت برای مدیریت آن بخش از سهام‌هایی که در این صندوق ها دارد، تنها یک نماینده در اعضای هیات مدیره صندوق خواهد داشت.

بهزادنسب در رابطه با نحوه ارائه تسهیلات به متقاضیان توسط صندوق‌ها خاطرنشان کرد: تسهیلات ارائه شده توسط صندوق‌ها با کارمزد بسیار کم انجام می‌شود که در شرایط عادی ۴ درصد سود و در تسهیلات ضروری ۸ درصد سود دریافت خواهند کرد و امکان استفاده جامعه روستایی و کشاورزی از این تسهیلات به سهولت فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با اشاره به سهم دولت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد: دولت حداکثر می‌تواند ۴۹ درصد سرمایه به صندوق واریز کند تا از این طریق تصمیم اصلی بر عهده بخش خصوصی باشد و این اقدام در جهت تحقق مدیریت بهینه و تخصیص منابع مالی است.

بهزادنسب تاکید کرد: صندوق‌های کشاورزی می‌‌توانند در زنجیره تولید محصولات کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده و در ایجاد شرکت‌های جدید دخیل باشند.

وی افزود: حمایت از کشاورزان از ۵ مسیر اعطای تسهیلات، تضمین متقاضیان برای سرمایه گذاری در بانک‌ها و موسسات داخلی و خارجی، دریافت کمک مالی از دولت، بانک‌ها و شرکت‌های مالی داخلی و خارجی، حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در شرایط بحرانی مانند سیل، زلزله و سرمازدگی و حمایت از زنجیره تولید است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثبتی صندوق‌ها است که از سال ۸۳ تاکنون حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل این صندوق‌ها به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: ۳۳ درصد از این تسهیلات به بخش زراعت، ۲۵ درصد بخش دام، ۱۳ درصد طیور، ۸ درصد عشایر، ۶ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۳درصد شیلات و ۱۱ درصد به سایر بخش‌های کشاورزی اختصاص یافته است.

بهزادنسب ادامه داد: ۷ هزار و ۹۸۷ تشکل بخش کشاورزی در این صندوق‌ها عضو هستند، همچنین صندوق علاوه بر منابع داخلی عاملیت برخی از منابع مالی وزارت جهاد کشاورزی،مانند آبیاری تحت فشار، یارانه‌های سوخت و علوفه عشایری را هم دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در رابطه با زنجیره‌های تولید عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی، تکمیل زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره است و صندوق‌ها در تلاش‌اند تا زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی را احصا و حلقه‌های مفقوده آن را پیدا کرده و برای آن برنامه ریزی کنند.

بهزادنسب تاکید کرد: ما برای ایجاد هم‌افزایی بین صندوق‌ها در سطح ملی نیازمند ایجاد یک شبکه سازی گسترده بین صندوق ها هستیم که این طرح هم در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید