Iranian Agriculture News Agency

۵۰ درصد گلخانه‌های گل شاخه بریده کشور در استان تهران قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تبریک روز ملی گل و گیاه گفت: استان تهران با داشتن ۵۰ درصد گلخانه‌های گل شاخه بریده با وسعت 1300 هکتار، در تولید گل شاخه بریده مقام اول کشور را دارد.

۵۰ درصد گلخانه‌های گل شاخه بریده کشور در استان تهران قرار دارد

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری با تبریک روز ملی گل و گیاه  افزود: استان تهران در بحث گلخانه‌های تولید گل شاخه بریده مقام اول ایران را دارد و ۵۰ درصد گلخانه‌های گل شاخه بریده به وسعت هزار و سیصد هکتار در تهران است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر هکتار گلخانه حداقل برای ده نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود، گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، گل استان تهران به ۱۳ کشور دنیا صادر می‌شد و امیدواریم با گذر از شرایط فعلی این صادرات هم از سر گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به خسارت گلخانه داران به واسطه کاهش و حتی توقف فروش در ایام کرونا اظهار داشت: برآورد‌ها نشان می‌دهد که تنها در استان تهران، کرونا به گلخانه داران گل شاخه بریده 2هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است و باید سیاست‌های حمایتی تشدید شود تا این صنعت ادامه حیات دهد.

ذوالفقاری تاکید کرد: رشته‌های کشاورزی جزو ۱۳ رشته ستاد ملی کرونا برای حمایت اقتصادی نبود و با پیگیری‌های صورت گرفته به عنوان رشته چهاردهم ابلاغ و مقرر شد تمام حمایت‌های شامل سایر بخش‌ها از جمله صنوف، کارخانجات تولیدی و مرغداری‌ها، به تولیدکنندگان گل شاخه بریده هم اختصاص یابد.

وی افزود: توافقنامه ای میان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه برای تامین یارانه عرضه تسهیلات به تولیدکنندگان گل زینتی به امضا رسیده که پس از اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سیاست های حمایتی و یارانه برای خسارت دیدگان در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر فراهم شدن امکان تولید پایه‌های گیاهی گل شاخه بریده در استان تهران گفت: پیشتر پایه‌های گیاهی گل‌های زینتی در استان به طور کامل وارداتی بود، اما اکنون امکان تولید این پایه‌ها در استان تهران فراهم شده و حتی این استان پایه‌های گیاهی برخی استان‌های دیگر را نیز تامین می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید