Iranian Agriculture News Agency

تولید ماهی در کردستان افزایش می‌یابد

مجتمع پرورش ماهی قزل آلای دیوزناو سالانه ۳۸۰ تن ماهی تولید و روانه بازار می‌کند .

تولید ماهی در کردستان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، بهمن مرادنیا در این بازدید از احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهی در روستا‌های دیوزناو و جولانده سروآباد خبر داد و گفت:‌باتوجه به اینکه فاز اول این مجتمع در سال ۸۹ به بهره برداری رسیده و با تولید ۳۸۰ تن ماهی در سال باعث اشتغال و توسعه در منطقه شده است فاز دوم این مجتمع با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی افزود: با احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهی در روستا‌های دیوزناو و جولانده ظرفیت تولید ماهی در این منطقه به هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

مرادنیا همچنین از آسفالت راه ارتباطی این دو روستا و احداث یک باب مدرسه در این منطقه نیز خبر داد و گفت:‌برای عرضه بهتر و سریع‌تر محصولات این مجتمع جاده این ۲ روستا تا سال آینده آسفالت و یک مدرسه نیز در روستای دیوزناو احداث می‌شود.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از جذب اعتبارت جهشی و ملی برای این منطقه خبر داد و اظهار کرد: سروآباد یکی از شهرستان‌های محروم استان کردستان است که حل مشکلات آن نیازمند جذب اعتبارات ملی و جهشی است و در این راستا برای جذب اعتبارات لازم و حل مشکلات آن باید تلاش کرد تا بتوانیم آنچه را که لایق مردم باشرف و مرزدار این منطقه است، انجام دهیم.

شیوا قاسمی پور افزود: در بازدیدی که از فاز دوم مجتمع پرورش ماهی سردآبی روستا‌های دیوزناو و جولانده صورت گرفت قول‌های مساعدی از سوی مسوولان ارشد استان کردستان برای اجرای این پروژه داده شد که امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم بحث راه دسترسی روستا‌های دیوزناو و جولانده است که مسوولان راهداری و راه و شهرسازی قول مساعد دادند که انجام این پروژه را در اولویت خود قرار دهند و از طریق مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر اعتبارات جهشی و ملی برای رفع مشکلات مهم این منطقه خواهیم بود.، استاندار کردستان از مجتمع پرورش ماهی سردآبی روستا‌های دیوزناو و جولانده در بخش ژاورود سروآباد بازدید کرد.تولید ماهی در کردستان افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید